Polityka bezpieczeństwa według RODO
RODO, czyli rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) zacznie obowiązywać 25 maja 2018 r. Często spotykanym w tym momencie problemem jest aktualność dokumentów. Czy polityki należy pisać od początku? Czy też wystarczy je zaktualizować? Jeśli tak, to w jakim zakresie.
Zanim przejdziemy do stworzenia dokumentacji zgodnej z RODO warto z pewnością sprawdzić dokumenty, które mamy aktualnie. Treść dokumentów powinna być uzależniona od oceny ryzyka dla poszczególnych administratorów danych. RODO stworzenie właściwej dokumentacji pozostawia nam. Należy jednak spełnić pewne założenia nowych przepisów. Należy więc pamiętać o poprawnej treści - adekwatnej do analizy ryzyka ochrony danych osobowych.
