RODO w jednostkach pomocy społecznej
Od maja 2018 r. podmioty przetwarzające dane osobowe muszą dostosować się do nowych wymogów, jakie nakłada na nie RODO. W artykule zostały omówione zadania administratorów danych osobowych w jednostkach pomocy społecznej w tym zakresie, z jednoczesnym wskazaniem, z jakich obowiązków zawartych w RODO będą oni zwolnieni, zgodnie z projektem ustawy - Przepisy wprowadzające ustawę o ochronie danych osobowych z 12 września 2017 r. przygotowanym przez Ministerstwo Cyfryzacji.
Każda jednostka pomocy społecznej jest administratorem danych osobowych (dalej: ADO), a osobą odpowiedzialną za prawidłowe ich przetwarzanie jest dyrektor. Po wejściu w życie przepisów rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: RODO) uległo zmianie wiele wymogów dotyczących przetwarzania i zabezpieczania danych, które obowiązują także jednostki pomocy społecznej.
Rozszerzenie odpowiedzialności administratora danych
RODO wymaga, aby ADO i podmioty przetwarzające sami analizowali poziom ryzyka i na podstawie jego oceny decydowali o rodzaju i zakresie środków technicznych i organizacyjnych ochrony danych. Oznacza to bardzo
