Rachunkowość Budżetowa 12/2018 z 20.06.2018
Data publikacji: 12.06.2018
Rejestr czynności przetwarzania danych osobowych w jednostkach budżetowych – nowy obowiązek ADO
Nowością, jaką wprowadza RODO, jest wymóg rejestrowania czynności przetwarzania danych osobowych. Obowiązek ten spoczywa na administratorze danych. Zgodnie z RODO, podmiot, który przetwarza dane osobowe, musiał prowadzić rejestr czynności przetwarzania danych osobowych. Dowiedz się, jakie informacje powinien zawierać ten rejestr, kto może być zwolniony z jego prowadzenia i komu rejestr musi być udostępniany.
Do czasu wejścia w życie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: RODO),
