Obowiązek wymiany kas rejestrujących przez jednostki samorządu terytorialnego
Od 1 stycznia 2019 r. jednostki samorządu terytorialnego nie będą mogły ewidencjonować sprzedaży przy zastosowaniu tych kas rejestrujących, za pomocą których ich jednostki organizacyjne ewidencjonowały sprzedaż na dzień centralizacji rozliczeń VAT. Używające takich kas jednostki samorządu terytorialnego mają już zatem niewiele czasu na ich wymianę (względnie wymianę pamięci fiskalnej w tych kasach).
Od 1 stycznia 2017 r. jednostki samorządu terytorialnego musiały przejść na scentralizowany model rozliczania VAT. Centralizacja spowodowała, że to jednostki samorządu terytorialnego są podatnikami VAT z tytułu działalności gospodarczej prowadzonej przez ich jednostki organizacyjne. Dlatego obecnie to na jednostkach samorządu terytorialnego bezpośrednio ciążą wynikające z przepisów VAT obowiązki. Należy do nich także obowiązek ewidencjonowania sprzedaży na rzecz osób prywatnych za pomocą kas rejestrujących.
