Koszty funkcjonowania centrum usług wspólnych
Mam pytanie odnośnie możliwości obciążenia za prowadzenie księgowości w ramach centrum usług wspólnych. Jesteśmy gminą, która ma podjętą uchwałę o prowadzeniu CUW i do tej pory nie obciążaliśmy jednostek za prowadzenie obsługi księgowej. Jednak chcielibyśmy obciążyć środowiskowy Dom Samopomocy notą księgową za koszty obsługi księgowej, aby zmniejszyć nasze koszty, a Śds mógł rozliczyć to w ramach dotacji na zadania zlecone. Czy konieczne jest podpisanie porozumienia w tej kwestii? Czy możemy obciążać tylko jedną jednostkę? Czy musimy wszystkie jednostki obsługiwane ujęte w uchwale RG?
Tytułem wstępu, należy odnieść się do stosownych regulacji ustawy z 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (dalej: ustawa o samorządzie gminnym), a dotyczących kwestii tzw. wspólnej obsługi. Materia ta została uregulowana w art. 10a–art. 10d tej ustawy. Wskazano tamże m.in., że gmina może zapewnić wspólną obsługę, w szczególności administracyjną, finansową i organizacyjną:
