ZESTAW TESTÓW KONTROLNYCH: „Bilans” oraz „Informacja dodatkowa” za 2018 r.
Za pomocą testów można samodzielnie skontrolować przestrzeganie przepisów w zakresie sporządzania bilansu oraz informacji dodatkowej jednostki budżetowej/samorządowego zakładu budżetowego za 2018 r.
Testy zostały skonstruowane w taki sposób, że mogą służyć do wykonania kontroli prawidłowości sporządzania dokumentów składających się na sprawozdanie finansowe jednostki budżetowej/samorządowego zakładu budżetowego za 2018 r. Testy służą do przeprowadzenia kontroli ex post, po sporządzeniu sprawozdania finansowego. Wnioski z kontroli powinny być wzięte pod uwagę przy ustalaniu obszarów, w których konieczne jest dodatkowe przeszkolenie pracowników księgowości, a także uszczegółowienie ewidencji pomocniczej aktywów i pasywów o informacje niezbędne do prawidłowego przedstawienia sytuacji majątkowej i wyniku finansowego jednostki. Ponadto testy mogą być wykorzystywane przez służby księgowe na etapie sporządzania bilansu i informacji dodatkowej - jako lista kontrolna.
Formularze testowe wypełnia się w każdej pozycji. Trzeba odpowiedzieć na każde z pytań. W przypadku wykrycia nieprawidłowości w formularzu należy podać przyczynę jej powstania i osobę odpowiedzialną za jej powstanie. Poza tym należy także podać proponowane rozwiązania w celu wyeliminowania tej nieprawidłowości na przyszłość.
Przy korzystaniu z testów należy posiłkować się omówieniem poszczególnych zagadnień w PRB 1/2019 „Sprawozdanie finansowe za 2018 r.”. W razie potrzeby należy sięgać do przepisów źródłowych, a także innych szczegółowych opracowań fachowych.
1. Prawidłowość sporządzenia bilansu - aktywa
Lp. | Odpowiedz na pytania: | Tak/Nie/Nie dotyczy |
