eporadnia.infor.pl 1/2000 z 01.01.2000 [dodatek: eporadnia.infor.pl]
Data publikacji: 15.03.2019
Konsekwencje nie przeprowadzenia audytu w JST
Dokonując zmiany w budżecie dnia 18.06.2018 roku planowane dochody plus przychody przekroczyły kwotę 40.000.000,00 zł co spowodowało konieczność wprowadzenia audytu wewnętrznego. Fakt ten, przez przeoczenie, został pominięty w działalności gminy i do dnia dzisiejszego nie podpisano umowy na wprowadzenie takowego audytu. Jakie działania należy podjąć by jak najskuteczniej zminimalizować skutki zaniechania takiego działania, które podlega pod naruszenie dyscypliny finansów publicznych?
Prowadzenie audytu wewnętrznego jest obowiązkiem rangi ustawowej wynikającym z przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz.U. 2017 poz. 2077). W dziale VI ustawy określono zasady funkcjonowania audytu wewnętrznego
