Rachunkowość Budżetowa 10/2019 z 20.05.2019 [dodatek: Rachunkowość Budżetowa]
Data publikacji: 09.05.2019
Gdzie i jak długo należy przechowywać ZUS ZUA?
PYTANIE: Czy w aktach osobowych pracownika można przechowywać dokumenty zgłoszeniowe do ZUS związane z zarejestrowaniem i wyrejestrowaniem pracownika do ubezpieczeń?
ODPOWIEDŹ: Nie. Dokumenty zgłoszeniowe do ZUS należy przechowywać poza aktami osobowymi, jako odrębną dokumentację ZUS-owską.
Szczegółowy zakres prowadzenia akt osobowych uregulowany został w rozporządzeniu Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z 10 grudnia 2018 r. w sprawie dokumentacji pracowniczej (dalej: rozporządzenie w sprawie dokumentacji pracowniczej). Zgodnie z § 3 rozporządzenia w sprawie dokumentacji pracowniczej, akta osobowe dzieli się na 4 części, które zawierają odpowiednio:
