Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2019-05-23

Jak prawidłowo przygotować dla pracownika informację o warunkach zatrudnienia

Pracodawca ma obowiązek przekazać pracownikowi w ciągu 7 dni kalendarzowych od dnia zawarcia umowy o pracę informację o warunkach zatrudnienia. Taka informacja może zawierać jedynie wskazanie odpowiednich przepisów dotyczących warunków zatrudnienia lub mieć formę opisową.

Informację o warunkach zatrudnienia należy przekazać pracownikowi na piśmie. Jest to dokument odrębny od umowy o pracę. Informację o warunkach zatrudnienia trzeba sporządzać w przypadku każdorazowego zatrudnienia pracownika. Dotyczy to także sytuacji, gdy z pracownikiem jest zawierana kolejna umowa o pracę.

Treść informacji o warunkach zatrudnienia zależy od tego, czy u pracodawcy istnieje regulamin pracy. W przypadku gdy w firmie nie ma regulaminu pracy, informacja musi określać więcej warunków zatrudnienia.

Treść informacji o warunkach zatrudnienia

Gdy w firmie istnieje regulamin pracy, w informacji o warunkach zatrudnienia trzeba podać:

Gdy w firmie nie ma regulaminu pracy, w informacji o warunkach zatrudnienia trzeba podać:

● obowiązującą pracownika normę dobową i tygodniową czasu pracy,

● częstotliwość wypłaty wynagrodzenia za pracę,

● wymiar przysługującego pracownikowi urlopu wypoczynkowego,

● obowiązującą pracownika długość okresu wypowiedzenia umowy o pracę,

● układ zbiorowy pracy, którym pracownik jest objęty.

● obowiązującą pracownika normę dobową i tygodniową czasu pracy, ● częstotliwość wypłaty wynagrodzenia za pracę, ● wymiar przysługującego pracownikowi urlopu wypoczynkowego, ● obowiązującą pracownika długość okresu wypowiedzenia umowy o pracę, ● układ zbiorowy pracy, którym pracownik jest objęty, ● obowiązującą pracownika porę nocną, ● miejsce, termin i czas wypłaty wynagrodzenia, ● przyjęty w firmie sposób potwierdzania przybycia i obecności w pracy, ● ustalony w zakładzie pracy sposób usprawiedliwiania nieobecności.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00