Gminy otwierają się na hulajnogi
Elektryczne jednoślady to atrakcyjny sposób transportu zeroemisyjnego, pobudzający mieszkańców i turystów do aktywnego ruchu. Ich użycie wymaga jednak odpowiednich regulacji prawnych i efektywnej współpracy samorządów z operatorami sprzętu. Ta ostatnia, jak dotąd, nieco kuleje.
W ubiegłym roku w polskim transporcie miejskim zadebiutowały elektryczne hulajnogi. Dziś są dostępne w Warszawie, we Wrocławiu czy w Poznaniu - w sumie ok. 3 tys. sztuk, z których korzysta ponad 100 tys. unikalnych użytkowników. Prawdopodobnie w tym roku sprzęt ten pojawi się w kolejnych miastach - nie tylko w dużych, ale również średniej wielkości.
3000 - tyle hulajnóg elektrycznych jest dostępnych w polskich miastach. Korzysta z nich ponad 100 000 unikalnych użytkowników. |
Chociaż hulajnoga kojarzy się raczej z rozrywką, wyniki badań prowadzonych przez Departament Transportu w amerykańskim mieście Portland pokazują, że jest to również alternatywny środek transportu. Analizy pokazują, że te jednoślady mogą realnie ograniczyć liczbę aut poruszających się po ulicach. Wpisują się zatem w system miejskiej mobilności.
