Zdjęcia jako dowód nieprawidłowej selekcji odpadów
Dowodem w sporze o prawidłowość selekcji odpadów komunalnych mogą być zdjęcia pojemników na odpady. Ze zdjęć musi jednoznacznie wynikać przyporządkowanie pojemników do danej nieruchomości oraz data wykonania zdjęć. Sporządzenie dokumentacji fotograficznej powinno być elementem czynności opisanych w notatce służbowej lub protokole.
W sprawach dotyczących opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi stosuje się przepisy ustawy z 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (dalej: o.p.). Przy czym uprawnienia organów podatkowych przysługują wójtowi, burmistrzowi lub prezydentowi miasta albo zarządowi związku międzygminnego. Zasadę tę wprowadza art. 6q ust. 1 ustawy z 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.
Zasady z Ordynacji podatkowej
Co do zasady urząd ma obowiązek zebrać i w sposób wyczerpujący rozpatrzyć cały materiał dowodowy. Ta ogólna norma wynika z art. 187§ 1 o.p. Trzeba przy tym równolegle uwzględnić zasady z art. 122 o.p. Przepisy te nakazują .
