Jakich dowodów należytego wykonania zamówienia może żądać zamawiający
PYTANIE
Wykonawca celem spełnienia warunków udziału w postępowaniu zobowiązany był się wykazać, że posiada doświadczenie w wykonaniu projektu budowlanego oraz w wykonaniu robót budowlanych. Po wezwaniu zamawiającego z art. 26 ust. 1 ustawy PZP wykonawca dostarcza zamawiającemu jako dowody potwierdzające należytość wykonania usług oraz robót - dwa protokoły odbioru. W jednym z nich występują zapisy, że usługę wykonał z dużym opóźnieniem (w pozostałym zakresie bez uwag, usługa została odebrana przez inwestora). W drugim protokole występują zapisy, że w wykonanej robocie budowlanej występują usterki, które wykonawca zobowiązany jest usunąć do wyznaczonej daty (w pozostałym zakresie bez uwag, robota budowlana została odebrana przez inwestora). Zamawiający celem rozwiania wątpliwości co do należytości wykonanych usług i robót wezwał wykonawcę z art. 26 ust. 3 ustawy PZP o wyjaśnienie powstałego opóźnienia w wykonanej usłudze oraz o dostarczenie dokumentu potwierdzającego, że wykonawca usunął usterki w robocie budowlanej. W odpowiedzi wykonawca w odniesieniu do usług, zgodnie z wezwaniem, dostarcza zamawiającemu wyjaśnienia. Z kolei w odniesieniu do robót budowlanych zamiast dowodu usunięcia usterek wykonawca także dostarcza zamawiającemu wyjaśnienia. Dostarczone wyjaśnienia są lakoniczne, wykonawca starając się wyjaśnić wątpliwości zamawiającego wskazuje m.in. że usterki w robocie budowlanej nie mają wpływu na należytość wykonania. Wątpliwości zamawiającego co do należytości wykonanych usług i robót budowlanych nie zostały rozwiane. Co w tej sytuacji winien zrobić zamawiający?
