Kontrola poczty elektronicznej pracownika
Pracodawca może oczywiście kontrolować pocztę elektroniczną pracownika, jednak takie działanie nie może odbywać się bez jego wiedzy. W świetle obowiązujących przepisów Kodeksu pracy kontrola służbowej poczty elektronicznej wymaga uprzedniego poinformowania pracownika i to z odpowiednim wyprzedzeniem.
Kontrola poczty elektronicznej budzi wśród pracowników kontrowersje. Zwyczajowo podejmowanie takich czynności przez pracodawcę traktowane jest jako naruszenie dóbr osobistych pracownika. Powszechne poczucie pracowników nie zmienia faktu, że pracodawca, o ile wykazuje należytą staranność, jest uprawniony do sprawdzania wiadomości elektronicznych. Należy mieć na uwadze, że pracownik korespondencję, w tym również elektroniczną, prowadzi właśnie w imieniu pracodawcy. Ten zatem ma prawo znać jej treść. Niemniej jednak prawo to nie ma charakteru nieograniczonego. Wykonywanie tego uprawnienia musi odbywać się zgodnie z warunkami wynikającymi z obowiązujących przepisów prawa.
