Monitor Prawa Pracy i Ubezpieczeń 11/2025 z 05.11.2025 [dodatek: Monitor Prawa Pracy i Ubezpieczeń]
Porada aktualna
na dzień 13.12.2025
Data publikacji: 08.10.2025
Czy można ewidencjonować czas pracy osób zatrudnionych w systemie zadaniowym
PROBLEM
W naszej firmie zatrudniamy pracowników, którzy pracują zdalnie. Większość z nich obowiązuje zadaniowy system czasu pracy. Dotychczas nie ewidencjonowaliśmy godzin pracy tych osób, lecz jedynie obecności i absencje. Obecnie chcemy wprowadzić elektroniczny system rejestracji godzin ich aktywności przy komputerze. Czy w systemie zadaniowym czasu pracy możemy to zrobić? Jakich formalności powinniśmy dopełnić, aby wprowadzić taką ewidencję? Czy możemy wyciągnąć negatywne konsekwencje wobec osób, które pracują w systemie zadaniowym mniej niż 8 godzin dziennie, ale mają na czas wykonane wszystkie zadania?
