Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Porada aktualna na dzień 20-06-2024 info
Porada aktualna na dzień 20-06-2024 info
Data publikacji: 2021-04-29

Jak rozliczyć wydatki z dotacji w kosztach uzyskania przychodu

PYTANIE

Osoba fizyczna otrzymała dotację z Urzędu Pracy na rozpoczęcie działalności gospodarczej (art.46 ust.1 pkt.2 ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy). Zakładając działalność gospodarczą zarejestrowała się jako czynny podatnik VAT. Czy może zaliczyć bezpośrednio w koszty KPIR poniesione wydatki z dotacji (faktury są na osobę fizyczną i NIP jeszcze z datą przed założeniem działalności)?

ODPOWIEDŹ

Podatnik może zaliczyć w kosztach poniesionych wydatki z tej dotacji na rozpoczęcie działalności gospodarczej.

Wydatki sfinansowane tego rodzaju dotacją mogą stanowić koszt uzyskania przychodu, z wyjątkiem odpisów amortyzacyjnych od środków trwałych, które nie podlegają odliczeniu.

Podatnik może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatki na zakup materiałów biurowych oraz sprzętu biurowego, które sfinansował ze środków dotacji otrzymanej z Powiatowego Urzędu Pracy, o ile wydatki te pozostają w związku przyczynowo – skutkowym z przychodami z prowadzonej przez podatnika działalności gospodarczej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00