Czy dane o uczniach, wysokości stolików w klasach oraz zasadach logowania i komunikacji elektronicznej w szkole stanowią informację publiczną
PYTANIE
Czy zadane szkole podstawowej pytania w trybie dostępu do informacji publicznej o treści: "1. Proszę o przekazanie ewidencji uczniów (imię i nazwisko) zapisanych do szkoły. 2. Mając na uwadze bezpieczeństwo i higienę pracy ucznia, proszę podać wysokości stolików uczniowskich (ławek) stosowanych w klasach I-III i pozostałych klasach. 3. Czy szkoła stosuje do logowania słabe czy silne hasła? 4. Czy wysyłane drogą e-mail pliki są szyfrowane?", są pytaniami o informacje publiczną?
ODPOWIEDŹ
Informacje ujęte w analizowanym wniosku stanowią informację publiczną, co przesądza, że sprawa powinna zostać rozpoznana w trybie ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej. Zakwalifikowanie wnioskowanej informacji jako publicznej nie przesądza jednak o tym, że taka informacja powinna zostać wnioskodawcy zawsze udostępniona. Organ ma bowiem m.in. obowiązek oceny, czy w sprawie nie zachodzą przesłanki do ograniczenia prawa do informacji publicznej wynikające z art. 5 ust. 1, 2 oraz 2a ustawy. W analizowanej sprawie taką przesłanką jest ochrona prywatności osób fizycznych, która powoduje konieczność wydania decyzji o odmowie dostępu do informacji publicznej w zakresie imion i nazwisk uczniów. W pozostałym zakresie informacja powinna zostać udostępniona bez wydawania decyzji administracyjnej, tj. poprzez tzw. czynność materialno-techniczną.
