Jak powinno wyglądać pismo o zwolnienie z funkcji zastępcy dyrektora poradni, który w trakcie roku szkolnego rezygnuje z pracy
PYTANIE:
W tracie trwania roku szkolnego, w połowie września wpłynęła do placówki oświatowej prośba o zwolnienie z funkcji zastępcy dyrektora poradni. Prośba ta nie zawiera informacji na temat okresu wypowiedzenia, ani podstawy prawnej. 1) Czy pismo jest ważne formalnie, czy osoba kierująca prośbę do Dyrektora powinna ją pilnie poprawić? 2) Czy w związku z tym, iż rezygnacja wpłynęła w trakcie trwania roku szkolnego 2021/2022 można zastosować art. 66 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (tekst jedn. Dz. U. z 2021 r. poz. 1082), czy też nie jest to uzasadniony przypadek i powołać się na okres 3-miesięcznego wypowiedzenia - art. 66 ust. 1 pkt 1 w/w ustawy. 3) Proszę również o podanie poprawnej kolejności podejmowanych działań przez Dyrektora. Czy przy 3-miesięcznym wypowiedzeniu należy przyjąć kolejność kroków: - uchwała Rady Pedagogicznej (zaopiniowanie rezygnacji), - prośba o zaopiniowanie przez organ prowadzący, i dopiero później: - odwołanie na podstawie art. 64 ust. 1 w związku z art. 66 ust. 1 pkt 1a ustawy z dnia 14 grudnia 2016r. - Prawo Oświatowe? 4)Czy w przyjęciu, że odwołanie jest za 3-miesięcznym okresem wypowiedzenia okres ten upływa 31 grudnia 2021 r. i dopiero od 1 stycznia 2022 r. można powierzyć stanowisko zastępcy dyrektora innej osobie?
