W jaki sposób powinna być pobierana opłata za wyrobienie legitymacji służbowej dla nauczyciela
PYTANIE
Jako szkoła jesteśmy w obowiązku wydania legitymacji służbowych dla nauczycieli. Pośredniczymy w pobraniu opłaty za wydanie legitymacji w wysokości nieprzekraczającej kosztów jej wytworzenia. Do tej pory nauczyciele wpłacali nam kwotę za legitymację na wydzielony rachunek dochodów jednostki a my płaciliśmy firmie, która te legitymacje wyrabiała. Wystawialiśmy fakturę VAT na nauczyciela a od faktury zakupu odliczaliśmy VAT naliczony w całości. VAT należny minus naliczony wychodził na zero. Według interpretacji indywidualnej Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej czynności w zakresie wydawania legitymacji służbowy dla nauczycieli podlegają wyłączeniu z opodatkowania podatkiem od towarów i usług. W jaki sposób (na jakich zasadach) powinniśmy pobierać opłatę od nauczycieli oraz płacić fakturę za wyrobienie legitymacji służbowych nauczycieli? Proszę o podanie prawidłowego postępowania.
