Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 19 stycznia 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-1.4012.780.2021.1.JKU

Obniżenie podstawy opodatkowania i dokonania korekty (zmniejszenia) VAT należnego w przypadku zwrotu towaru bez posiadania oryginału paragonu fiskalnego.

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług w zakresie obniżenia podstawy opodatkowania i dokonania korekty (zmniejszenia) VAT należnego w przypadku zwrotu towaru bez posiadania oryginału paragonu fiskalnego – jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

24 listopada 2021 r. wpłynął Państwa wniosek z 17 listopada 2021 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy podatku od towarów i usług w zakresie obniżenia podstawy opodatkowania i dokonania korekty (zmniejszenia) VAT należnego w przypadku zwrotu towaru bez posiadania oryginału paragonu fiskalnego. Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego

A. Sp. z o.o. (dalej: „Spółka”) jest zarejestrowanym, czynnym podatnikiem VAT. Spółka prowadzi działalność gospodarczą w zakresie sprzedaży detalicznej towarów. Jest właścicielem sieci sklepów z artykułami (...). Sprzedaż towarów jest ewidencjonowana przy użyciu kas rejestrujących. W związku z tym, Spółka wydaje klientom paragony fiskalne potwierdzające fakt zakupu towaru.

Spółka podejmuje różnego rodzaju zabiegi, które nakierowane są na pozyskanie jak największej liczby klientów. Między innymi – dążąc do pełnego usatysfakcjonowania klientów oraz zachowania dobrego wizerunku marki A. – Spółka opracowała wewnętrzną procedurę, w której uregulowała zasady zwrotu towarów kupionych przez klientów. Spółka podjęła decyzję o umożliwieniu klientom dokonywania zwrotu zakupionych towarów nie tylko z powodu reklamacji, ale także bez podania przyczyny. W konsekwencji, klient może zwrócić towar, np. w sytuacji, gdy kupił za dużo sztuk danego towaru, czy też jeśli po dokonaniu zakupu uzna, że towar mu nie odpowiada (np. z uwagi na kolor, rozmiar itp.). Możliwość zwrotu kupionego towaru bez podania wyraźnej przyczyny jest dla klientów istotna i wpływa na decyzję o robieniu zakupów właśnie w sklepach należących do Spółki, a nie w innych placówkach o zbliżonym asortymencie, w tym u konkurencji.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00