Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 26 maja 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-3.4012.128.2022.2.AG

Prawo do częściowego obniżenia kwoty podatku należnego o podatek naliczony wynikający z faktur dokumentujących wydatki związane z realizacją inwestycji.

Interpretacja indywidualna  

– stanowisko w części prawidłowe i w części nieprawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe w części dotyczącej prawa do częściowego obniżenia kwoty podatku należnego o podatek naliczony wynikający z faktur dokumentujących wydatki związane z przebudową archiwum i nieprawidłowe w części dotyczącej prawa do częściowego obniżenia kwoty podatku należnego o podatek naliczony wynikający z faktur dokumentujących wydatki związane z budową garażu.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

16 marca 2022 r. wpłynął Państwa wniosek z 16 marca 2022 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy prawa do częściowego obniżenia kwoty podatku należnego o podatek naliczony wynikający z faktur dokumentujących wydatki związane z realizacją inwestycji pn.: (…). Uzupełnili go Państwo – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 18 maja 2022 r. (data wpływu 23 maja 2022 r.). Treść wniosku jest następująca:

Opis zdarzenia przyszłego

Miasto (…) (dalej: Miasto lub Wnioskodawca) jest zarejestrowane na potrzeby podatku od towarów i usług (dalej: VAT), jako podatnik VAT czynny.

Miasto realizuje zadania własne, określone w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2022 r., poz. 559) (dalej: ustawa o samorządzie gminnym) w zakresie zaspokajania zbiorowych potrzeb wspólnoty. Realizacja projektu będącego przedmiotem wniosku, jest zadaniem własnym Miasta (…).

W najbliższym czasie Miasto (…) zamierza złożyć wniosek do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska o dofinansowanie zadania inwestycyjnego pn. (…). W ramach przedmiotowego projektu przewiduje się zmianę sposobu użytkowania obecnych pomieszczeń garażowych znajdujących się w części budynku poprzez adaptację ich na kolejne pomieszczenia magazynowe spełniające funkcję archiwum miejskiego. W ramach przebudowy przewidziano wydzielenie pokoju biurowego, dwóch dużych lokali służących magazynowaniu dokumentów, pomieszczenia odbioru dokumentów oraz zaplecza sanitarno-gospodarczego. Ponadto przebudowie zostanie poddana konstrukcja schodów istniejącej klatki technicznej. Projektuje się remont dachu, wszystkich instalacji, budowę wentylacji mechanicznej, termomodernizację, wymianę stolarki okiennej i drzwiowej oraz szereg innych prac budowlanych. Całość prac dopełni remont istniejącej utwardzonej nawierzchni zewnętrznej wokół budynku. W ramach zadań obejmujących przedmiotowy projekt przewidziano również budowę budynku garażowego z trzema miejscami postojowymi. Jedno z miejsc będzie znajdowało się w wydzielonym boksie, dwa we wspólnej przestrzeni.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00