Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 7 lipca 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 1462-IPPP1.4512.1087.2016.9.S.IG

Dotyczy zwolnienia od podatku ubezpieczenia okrętu w trakcie budowy.

Interpretacja indywidualna po wyroku sądu – stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo:

1)ponownie rozpatruję sprawę Państwa wniosku z 6 grudnia 2016 r. o wydanie interpretacji indywidualnej – uwzględniam przy tym wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego z 17 grudnia 2021 r. sygn. akt I FSK 2214/18,

2)stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

27 grudnia 2016 r. wpłynął Państwa wniosek z 6 grudnia 2016 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy zwolnienia od podatku ubezpieczenia okrętu w trakcie budowy. Uzupełnili go Państwo – na wezwanie Organu – pismem z 30 stycznia 2017 r. (wpływ 30 stycznia 2017 r.).

Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego

Cel realizacji: Dostarczenie nowoczesnego okrętu patrolowego w wersji podstawowej typu (…) wg projektu (…).

Stan realizacji pracy:

Program budowy korwet wielozadaniowych typu (…) realizowany jest od (…) roku. Proces ten zapoczątkowany został pracą badawczo-rozwojową prowadzoną zgodnie z umową zawartą pomiędzy A. a B. Efektem tej pracy był projekt techniczny korwety wykonany w oparciu o projekt koncepcyjny (...) przedstawiony przez C. Zarówno projekt koncepcyjny, jak i wybór partnera strategicznego w budowie okrętu dokonany został w wyniku rozstrzygnięcia przetargu ograniczonego, w którym oprócz projektu niemieckiego zgłoszone zostały cztery inne projekty.

Na tym etapie projektowania, po wyborze projektu stoczni C. reprezentującej D. pojawił się problem podpisania umowy licencyjnej przed przystąpieniem do wykonania projektu technicznego. Ostatecznie podpisano pomiędzy D. a B. umowę wstępną, w której określono warunki udzielenia licencji oraz jej koszty, a także deklarację strony polskiej, że podpisanie umowy licencyjnej nastąpi nie później niż rozpoczęcie budowy okrętu. W wyniku realizacji tej umowy doszło do faktycznego transferu dokumentacji technicznej (...) do Stoczni, a także wspólnego wykonawstwa Projektu Technicznego korwety wielozadaniowej typu (…).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00