Jak należy rozumieć art. 247 ust. 3 ustawy o finansach publicznych
PYTANIE
Wydatki komendy miejskiej Państwowej Straży Pożarnej nie zawsze mogą być dokonywane bezgotówkowo, pracownicy realizujący określone zadania mają na ten cel udzielane zaliczki gotówkowe (stałe na cały rok budżetowy lub jednorazowe na konkretny zakup). Zamiast zaliczek gotówkowych planowane jest wydanie upoważnionym pracownikom kart przedpłaconych (tzw. prepaid). Umowa na obsługę bankową przewiduje możliwość wydania takich kart. Jak należy rozumieć art. 247 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych? Czy będzie zgodne z przepisem, jeżeli zarząd jednostki samorządu terytorialnego wyrazi zgodę na wydanie kart przedpłaconych do rachunku w jednostce i jednocześnie upoważni komendanta (kierownika jednostki budżetowej) do określenia szczegółowych zasad, sposobu i trybu przyznawania i korzystania ze służbowych kart płatniczych? Czy zarząd jednostki samorządu może „scedować (przenieść)” odpowiedzialność w zakresie kontroli korzystania z kart płatniczych na kierownika jednostki (komendanta). W takim wypadku to komenda określi zasady korzystania, rozliczania i kontroli wydatków przy użyciu kart w polityce rachunkowości. W tej sytuacji to komendant (kierownik jednostki budżetowej) będzie ponosił odpowiedzialność za ewentualne nieprawidłowości w zakresie ich użytkowania przez naszych pracowników (komendant takiej karty nie będzie miał wydanej).
