Czy trwały zarząd obejmuje budynek czy również grunt, którego właścicielem jest Skarb Państwa
PYTANIE
Gmina Miejska nabyła od osoby prawnej budynek wraz z prawem użytkowania wieczystego w lipcu 2022. Następnie oddaje tenże budynek w trwały zarząd jednostce miejskiej od 01.09.2022. I tu pojawiają się pytania: 1) trwały zarząd obejmuje budynek czy również grunt, którego właścicielem jest Skarb Państwa? 2) dobrze rozumiem, że jednostka otrzymująca trwały zarząd ewidencjonuje w swoich księgach rachunkowych osobno budynek i osobno prawo użytkowania wieczystego? 3) kto dokonuje opłaty za użytkowanie wieczyste gruntu Gmina czy trwały zarządca? 4) kto dysponuje terenem/gruntem w okół budynku np. wynajmuje go - trwały zarządca czy Gmina? 5) czy to prawda, że podatek od nieruchomości jednostka samorządowa musi już zapłacić w sierpniu 2022, ponieważ fizycznie już użytkuje ten budynek, pomimo, że nie ma jeszcze nadanego trwałego zarządu?
