Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 3 sierpnia 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-3.4012.206.2022.3.WR

Przechowywanie faktur dokumentujących zakup towarów i usług wyłącznie w formie elektronicznej – otrzymanych oryginalnie w formie papierowej – w ramach przedstawionej w opisie zdarzenia przyszłego procedury, będzie zgodne z przepisami ustawy. W konsekwencji Wnioskodawcy będzie przysługiwało prawo do odliczenia podatku naliczonego, wynikającego z tak przechowywanych faktur zakupowych w sytuacji, gdy faktury papierowe zostaną zniszczone.

Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w zakresie podatku od towarów i usług jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

W dniu 29 kwietnia 2022 r. wpłynął Państwa wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej w zakresie:

- stwierdzenia czy w przedstawionym zdarzeniu przyszłym są Państwo uprawnieni do przechowywania, wyłącznie w postaci elektronicznej, faktu otrzymanych pierwotnie od Kontrahentów w wersji papierowej, przy jednoczesnym zniszczeniu ich wersji papierowych;

- stwierdzenia, czy w przedstawionym zdarzeniu przyszłym, Wnioskodawca będzie uprawniony do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur wystawianych przez Kontrahentów, które pierwotnie zostały otrzymane w wersji papierowej, a które następnie zostały zeskanowane i wprowadzone w postaci elektronicznej do e-Archiwum, przy jednoczesnym zniszczeniu ich wersji papierowej

Uzupełnili go Państwo – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 25 lipca 2022 r. (wpływ 25 lipca 2022 r.).

Treść wniosku jest następująca:

Opis zdarzeń przyszłych:

X. [dalej: Spółka lub Wnioskodawca] jest polskim rezydentem podatkowym, podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych oraz podatku od towarów i usług.

W ramach prowadzonej działalności, Spółka nabywa towary oraz usługi od szeregu podmiotów [dalej: Kontrahenci]. Zakupy te są dokumentowane przez Kontrahentów m.in. za pomocą faktur, które stanowią dla Spółki podstawę do odliczenia podatku naliczonego, a także potwierdzają poniesione przez nią koszty uzyskania przychodów. W związku z ciągłym rozwojem Spółki, a co za tym idzie, rosnącą liczbą transakcji zakupu towarów i usług oraz nawiązywaniem kontaktów z nowymi dostawcami i usługodawcami, zwiększa się wolumen otrzymywanych dokumentów potwierdzających te zakupy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00