Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 31 sierpnia 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT2.4011.507.2022.1.ENB

Zastosowanie ulgi abolicyjnej bez względu na typ statku, na którym wykonywana jest praca najemna.

Interpretacja indywidualna

– stanowisko prawidłowe

Szanowny Panie,

stwierdzam, że Pana stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

11 sierpnia 2022 r. wpłynął Pana wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy warunków stosowania ulgi abolicyjnej. Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego

Jest Pan osobą fizyczną posiadającą w myśl obowiązujących przepisów podatkowych rezydencję podatkową w Polsce, gdzie posiada także centrum interesów życiowych. W latach poprzednich i obecnie wykonywał Pan pracę najemną i chce ją kontynuować w latach następnych na jednostce pływającej eksploatowanej w żegludze międzynarodowej przez przedsiębiorstwo z faktycznym zarządem w Wielkiej Brytanii jako marynarz. W myśl brytyjskich przepisów Pana dochód z pracy będzie podlegał zwolnieniom w Wielkiej Brytanii a w konsekwencji obowiązek podatkowy zostanie przeniesiony do kraju rezydencji, gdzie zgodnie z polsko-brytyjską umową o unikaniu podwójnego opodatkowania zastosowanie będzie miała metoda odliczenia proporcjonalnego.

W latach poprzednich nie uzyskiwał Pan i nie zamierza uzyskiwać innych dochodów opodatkowanych w Polsce.

Zgodnie z Pana wiedzą jednostka pływająca, na której wykonywał/ będzie wykonywał pracę najemną była/będzie faktycznie wykorzystywana w transporcie morskim a podmiot eksploatujący jednostkę czerpał/będzie czerpać zyski/dochody z eksploatacji jednostki, w tym z transportu. Transport morski był/będzie wykonywany zgodnie z definicją wskazaną w Konwencji polsko-brytyjskiej.

W latach poprzednich oraz w latach kolejnych przedsiębiorstwo eksploatujące jednostki w transporcie międzynarodowym, zgodnie z Pana wiedzą, ponosiło i będzie ponosiło w latach następnych ostateczne koszty Pana wynagrodzenia i w konsekwencji jego zyski zostały/zostaną pomniejszone o te wynagrodzenia.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00