Jak przeprowadzić inwentaryzację biblioteki gminnej
PROBLEM
W ramach działalności samorządowej funkcjonuje biblioteka. W ramach przeprowadzonej szczegółowej kontroli poprawności prowadzenia księgozbioru, który prowadzony jest ręcznie, stwierdzono nieprawidłowości, które poddają w wątpliwość wartość księgozbioru (np. przy denominacji nie poddano poszczególnych pozycji, ale wartość podsumowania strony, co skutkowało z kolei, że w późniejszych latach w przypadku kasacji pozycji podawano kwotę sprzed denominacji). W związku z tym faktem, w celu określenia wartości księgozbioru, będzie przeprowadzona inwentaryzacja. Czy w przypadku pozycji po denominacji, na podstawie przeprowadzonej po inwentaryzacji wycenie zapisać w księdze (z datą bieżącą) wartość pozycji po inwentaryzacji - obok wartości sprzed denominacji? Czy po określeniu wartości księgozbioru odkreślić pozycje w księdze z adnotacją „ wartość księgozbioru na dzień X wynosi Y"?
