Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 5 października 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-3.4011.185.2022.2.AP

Preferencyjne opodatkowanie dochodów generowanych przez prawo własności intelektualnej (tzw. IP Box)

Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe

Szanowny Panie,

stwierdzam, że Pana stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku dochodowym od osób fizycznych jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

4 lipca 2022 r. wpłynął Pana wniosek z 30 czerwca 2022 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie opodatkowania dochodów z kwalifikowanych praw własności intelektualnej preferencyjną stawką podatkową. Uzupełnił go Pan – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z  26 września 2022 r. (o tej samej dacie wpływu).

Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego

Przedmiotem działalności gospodarczej Wnioskodawcy jest tworzenie gier komputerowych. Proces tworzenia gier komputerowych jest wieloetapowy. Obejmuje on  m.in. przygotowanie wstępnego konceptu i scenariusza gry komputerowej, wstępne opracowanie elementów składowych gry komputerowej, kreację świata gry, elementów graficznych, tworzenie elementów programistycznych, w tym systemów zarządzania animacjami, interakcjami gracza ze środowiskiem gry komputerowej, opracowanie i  zaprogramowanie np. systemów walki, czy interfejsu użytkownika. Prace nad  grą  nie  obejmują stworzenia własnego silnika gry (zbioru bibliotek zawierającego elementy generowania dźwięku i obrazu oraz fizyki gry oraz interakcji między obiektami w  świecie gry). W prowadzonej przez siebie działalności deweloperskiej Wnioskodawca wykorzystuje silniki gier dostarczane przez podmioty zewnętrzne. Ponadto, na potrzeby wyprodukowania gry komputerowej Wnioskodawca tworzy również animacje, filmy, dźwięki, muzykę, czy efekty specjalne.

Udostępnienie licencji do gier komputerowych stworzonych przez Wnioskodawcą na rzecz konsumentów następuje poprzez cyfrową platformę sprzedażową (…), która również zajmuje się rozliczeniem transakcji. Po odliczeniu należnej jej na  podstawie umowy dystrybucyjnej kwoty wynagrodzenia za odpłatne udzielenie licencji do gier (obliczanej jako procent od kwoty uzyskanej za sprzedaż) platforma przelewa na  rachunek bankowy Wnioskodawcy należną mu kwotę wynagrodzenia.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00