Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 21 października 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP2-2.4010.15.2022.1.SP

Brak ograniczeń w zaliczaniu do kosztów uzyskania przychodów na podstawie art. 15e ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, kosztów nabycia od Usługodawcy praw do korzystania z narzędzi informatycznych.

Interpretacja indywidualna

– stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku dochodowym od osób prawnych jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

25 lipca 2022 r. wpłynął Państwa wniosek z 20 lipca 2022 r. o wydanie interpretacji indywidualnej w zakresie braku ograniczeń w zaliczaniu do kosztów uzyskania przychodów na podstawie art. 15e ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, kosztów nabycia od Usługodawcy praw do korzystania z narzędzi informatycznych.

Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego

A. Sp. z o.o. (dalej: Wnioskodawca lub Spółka) świadczy usługi w zakresie autokarowego przewozu osób. Wnioskodawca jest częścią międzynarodowej grupy B. zrzeszającej powiązane ze sobą kapitałowo podmioty oferujące przewozy autokarowe pod marką C. (dalej: Grupa). Z uwagi na fakt, iż założeniem funkcjonowania Grupy jest prowadzenie działalności przez podmioty wchodzące w skład tej Grupy w zunifikowany (jednolity) sposób, czynności ukierunkowane na zwiększenie sprzedaży biletów autokarowych zostały powierzone jednemu usługodawcy należącemu do Grupy, tj. firmie D. (poprzednia nazwa; E.; dalej: Usługodawca), który na zlecenie poszczególnych przewoźników wchodzących w skład Grupy (w tym na zlecenie Wnioskodawcy) zajmuje się opracowywaniem oraz zarządzaniem strategią sprzedażową i marketingową przewozów autokarowych pod marką C.

Sprzedaż biletów autokarowych na przejazdy organizowane przez Wnioskodawcę odbywa się zasadniczo (w większości) drogą elektroniczną, tj. za pośrednictwem serwisu internetowego bądź aplikacji mobilnej udostępnianej klientom. W związku z powyższym, istotnym elementem działań marketingowych podejmowanych przez Usługodawcę jest zwiększenie widoczności oferty Wnioskodawcy w Internecie. W tym celu Usługodawca zapewnia Wnioskodawcy narzędzia internetowe umożliwiające Wnioskodawcy:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00