Dodatek elektryczny jako zadanie zlecone gmin
Gminy przyjmują wnioski o wypłatę dodatku elektrycznego od 1 grudnia 2022 r. do 1 lutego 2023 r. Wnioski o wypłatę dodatku elektrycznego złożone po 1 lutego 2023 r. gmina pozostawi bez rozpoznania. Natomiast dodatek wypłaca się w terminie do 31 marca 2023 r.
Gminy obsługują program „dodatek elektryczny” na podstawie ustawy z 7 października 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach służących ochronie odbiorców energii elektrycznej w 2023 roku w związku z sytuacją na rynku energii elektrycznej (dalej: ustawa). Wynagrodzenie dla gmin wynosi 2% łącznej kwoty dotacji wypłaconych w gminie.
Dodatek elektryczny
przysługuje odbiorcy energii elektrycznej w gospodarstwie domowym w przypadku, gdy główne źródło ogrzewania gospodarstwa domowego jest zasilane energią elektryczną. I źródło to zostało zgłoszone do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków (CEEB) do 11 sierpnia 2022 r. Po tym dniu mogą być zgłoszone główne źródła ogrzewania zgłoszone lub wpisane po raz pierwszy do tej ewidencji.
