Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 14 lutego 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-3.4010.924.2022.2.JG

1. Czy zmiana statusu Wnioskodawcy ze średniego na dużego przedsiębiorcę w toku realizacji inwestycji na podstawie Decyzji o wsparciu będzie miała wpływ na wskaźnik maksymalnej intensywności dopuszczalnej pomocy publicznej, a więc jednocześnie na wysokość przysługującego Spółce zwolnienia w podatku dochodowym od osób prawnych z tytułu realizacji wskazanej inwestycji? 2. W przypadku uznania stanowiska Wnioskodawcy oznaczonego we wniosku jako Nr 1 za nieprawidłowe i uznania, iż zmiana statusu Wnioskodawcy ze średniego na dużego przedsiębiorcę ma wpływ na wskaźnik maksymalnej intensywności dopuszczalnej pomocy publicznej - czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, iż nowy obniżony wskaźnik maksymalnej intensywności dopuszczalnej pomocy publicznej może mieć zastosowanie wyłącznie do kosztów kwalifikowanych poniesionych przez Spółkę po dniu zmiany statusu przedsiębiorcy ze średniego na dużego tj. po dniu 3 listopada 2021 r.?

Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego jestprawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

27 grudnia 2022 r. wpłynął Państwa wniosek z 16 grudnia 2022 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy ustalenia, czy zmiana statusu Wnioskodawcy ze średniego na dużego przedsiębiorcę w toku realizacji inwestycji na podstawie Decyzji o wsparciu będzie miała wpływ na wskaźnik maksymalnej intensywności dopuszczalnej pomocy publicznej, a więc jednocześnie na wysokość przysługującego Spółce zwolnienia w podatku dochodowym od osób prawnych z tytułu realizacji wskazanej inwestycji(pytanie oznaczone nr 1).

Uzupełnili go Państwo – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 6 lutego 2023 r., (data wpływu 10 lutego 2023 r., za pośrednictwem Poczty Polskiej).

Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego

X sp. z o.o. (dalej jako: „Spółka” lub „Wnioskodawca”) jest producentem opakowań ochronnych i elementów izolacyjnych wykorzystujących folię bąbelkową, piankę polietylenową oraz inne podobne tworzywa. Produkowane przez nią produkty wykorzystywane są do pakowania i zabezpieczania przedmiotów podatnych na uszkodzenia w sektorze transportowym, elektronicznym, mechanicznym, medycznym i spożywczym.

Wnioskodawca ma siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej i jest polskim rezydentem podatkowym, czyli podlega w Rzeczypospolitej Polskiej obowiązkowi podatkowemu w podatku od osób prawnych ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (dalej: „ustawa o CIT”) od całości swoich dochodów, bez względu na miejsce ich osiągania (nieograniczony obowiązek podatkowy).

Spółka prowadzi działalność gospodarczą na terenie Specjalnej Strefy Ekonomicznej (dalej: „Strefa” lub „SSE”) na podstawie Decyzji o wsparciu nr (…) z dnia (…) 2019 roku (dalej: „Decyzja o wsparciu”) wydaną na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 maja 2018 roku o wspieraniu nowych inwestycji (t. j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1752 z późn. zm. dalej: „Ustawa o WNI”). Decyzja o wsparciu została wydana na czas określony - 10 lat (licząc od dnia jej wydania).

W związku z otrzymaną Decyzją o wsparciu, Spółka została zobowiązana do:

-poniesienia minimalnych kosztów kwalifikowanych nowej inwestycji w wysokości (…) PLN (słownie: (…) 00/100) w terminie do dnia 30 czerwca 2022 r.,

-zatrudnienia co najmniej 1 pracownika w terminie do dnia 30 czerwca 2022 r. i utrzymanie tego zatrudnienia przez co najmniej 3 lata, tj. do dnia 30 czerwca 2025 r.,

-zakończenia realizacji inwestycji do dnia 30 czerwca 2022 r.,

-spełnienia kryteriów jakościowych, m.in. osiągnięcie odpowiedniego poziomu sprzedaży poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (w okresie utrzymania inwestycji),

-przynależność do Krajowego Klastra Kluczowego (w okresie utrzymania inwestycji), posiadanie statusu średniego przedsiębiorcy (na dzień składania wniosku o decyzję o wsparciu),

-prowadzenie działalności o niskim negatywnym wpływie na środowisko,

-wspieranie zdobywania wykształcenia i kwalifikacji zawodowych oraz współpraca ze szkołami branżowymi (w okresie utrzymania inwestycji),

-podejmowanie działań w zakresie opieki nad pracownikiem (w okresie utrzymania inwestycji).

Jednocześnie w Decyzji o wsparciu zostało wskazane, że maksymalna wysokość kosztów kwalifikowanych inwestycji wynosi (…) PLN (słownie: (…) 00/100). W przypadku korzystania ze zwolnienia podatkowego z tytułu zatrudnienia określonej liczby pracowników w związku z nową inwestycją, do obliczenia maksymalnej wysokości kosztów kwalifikowanych nowej inwestycji przyjmuje się koszty pracy 1,3 nowo zatrudnionych pracowników.

Na moment uzyskania Decyzji o wsparciu Spółka posiadała status średniego przedsiębiorcy.

W związku z powyższym na potrzeby kalkulacji puli dostępnej pomocy publicznej Wnioskodawca mógł używać wskaźnika intensywności pomocy publicznej w wysokości 35% (25% właściwe dla województwa (…) powiększone o 10% dla średniego przedsiębiorcy).

Od 3 listopada 2021 r. Wnioskodawca spełnia warunki do uznania go za dużego przedsiębiorcę na skutek przekroczenia pułapów, o których mowa w art. 2 Załącznika 1 Rozporządzenia Komisji (UE) nr 651/2014 z dnia 17 czerwca 2014 r. uznającego niektóre rodzaje pomocy za zgodne z rynkiem wewnętrznym w zastosowaniu art. 107 i 108 Traktatu (t. j. Dz. U.UE.L. z 2014 r. Nr 187, str. 1 z późn. zm. dalej: „Rozporządzenie UE”), w związku ze zmianą w obrębie struktury własnościowej i staniem się przez Spółkę częścią większej grupy przedsiębiorców.

Zakończenie realizacji inwestycji (tj. poniesienie całości kosztów kwalifikowanych) nastąpiło zgodnie z decyzją o wsparciu tj. do dnia 30 czerwca 2022 r.

W związku z powyższym, część wydatków kwalifikowanych została poniesiona po zmianie statusu przedsiębiorstwa ze średniego na duże tj. po (…) 2021 r.

W związku z powyższym, Wnioskodawca chce mieć pewność, iż mimo zmiany statusu ze średniego na dużego przedsiębiorcę, w trakcie realizacji inwestycji, może korzystać z maksymalnego wskaźnika intensywności pomocy publicznej w wysokości 35% (25% właściwe dla województwa (…) powiększone o 10% dla średniego przedsiębiorcy) – w odniesieniu do całości poniesionych kosztów kwalifikowanych.

Pytania:

1. Czy zmiana statusu Wnioskodawcy ze średniego na dużego przedsiębiorcę w toku realizacji inwestycji na podstawie Decyzji o wsparciu będzie miała wpływ na wskaźnik maksymalnej intensywności dopuszczalnej pomocy publicznej, a więc jednocześnie na wysokość przysługującego Spółce zwolnienia w podatku dochodowym od osób prawnych z tytułu realizacji wskazanej inwestycji?

2. W przypadku uznania stanowiska Wnioskodawcy oznaczonego we wniosku jako Nr 1 za nieprawidłowe i uznania, iż zmiana statusu Wnioskodawcy ze średniego na dużego przedsiębiorcę ma wpływ na wskaźnik maksymalnej intensywności dopuszczalnej pomocy publicznej - czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, iż nowy obniżony wskaźnik maksymalnej intensywności dopuszczalnej pomocy publicznej może mieć zastosowanie wyłącznie do kosztów kwalifikowanych poniesionych przez Spółkę po dniu zmiany statusu przedsiębiorcy ze średniego na dużego tj. po dniu (…) 2021 r.?

Państwa stanowisko w sprawie (ostatecznie sformułowane w uzupełnieniu wniosku)

Stanowisko Wnioskodawcy odnośnie pytania numer 1:

Zdaniem Wnioskodawcy, zmiana statusu Wnioskodawcy ze średniego na dużego przedsiębiorcę w toku realizacji inwestycji, na podstawie Decyzji o wsparciu, nie wpływa na wskaźnik maksymalnej intensywności dopuszczalnej pomocy publicznej i tym samym na wysokość przysługującego Spółce zwolnienia w podatku dochodowym od osób prawnych z tytułu realizacji rozpatrywanej inwestycji.

Na podstawie ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o wsparciu nowych inwestycji (t. j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1752 z późn. zm., dalej: „ustawa o WNI”), został wprowadzony mechanizm wsparcia dla przedsiębiorców w postaci zwolnienia z podatku dochodowego z tytułu nowej inwestycji.

Zgodnie z art. 3 ust. 1 ww. ustawy, wsparcie na realizacje nowej inwestycji jest udzielane w formie zwolnienia od podatku dochodowego, na zasadach określonych odpowiednio w przepisach o podatku dochodowym od osób prawnych albo w przepisach o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t. j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1800 z późn. zm. dalej: „ustawa o CIT”), wolne od podatku są dochody podatników, z zastrzeżeniem ust. 4-6d, z działalności gospodarczej osiągnięte z realizacji nowej inwestycji określonej w decyzji o wsparciu, o której mowa w ustawie z dnia 10 maja 2018 r. o wspieraniu nowych inwestycji i uzyskane na terenie określonym w decyzji o wsparciu, przy czym wielkość pomocy publicznej udzielanej w formie tego zwolnienia nie może przekroczyć wielkości pomocy publicznej dla przedsiębiorcy, dopuszczalnej dla obszarów kwalifikujących się do uzyskania pomocy w największej wysokości, zgodnie z odrębnymi przepisami.

Zgodnie z art. 17 ust. 4 ustawy o CIT, zwolnienia podatkowe, o których mowa w ust. 1 pkt 34 i 34a, przysługują podatnikowi wyłącznie odpowiednio z tytułu dochodów uzyskanych z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie określonym w zezwoleniu lub z tytułu dochodów uzyskanych z realizacji nowej inwestycji na terenie określonym w decyzji o wsparciu.

Mając na uwadze art. 2 pkt 1 ustawy o WNI, przez nową inwestycję należy rozumieć:

a) inwestycję w rzeczowe aktywa trwałe lub wartości niematerialne i prawne związane z założeniem nowego zakładu, zwiększeniem zdolności produkcyjnej istniejącego zakładu, dywersyfikacją produkcji zakładu przez wprowadzenie produktów uprzednio nieprodukowanych w zakładzie lub zasadniczą zmianą dotyczącą procesu produkcyjnego istniejącego zakładu; lub

b) nabycie aktywów należących do zakładu, który został zamknięty lub zostałby zamknięty, gdyby zakup nie nastąpił, przy czym aktywa nabywane są przez przedsiębiorcę niezwiązanego ze sprzedawcą i wyklucza się samo nabycie akcji lub udziałów przedsiębiorstwa.

Ponadto, art. 4 tej ustawy stanowi, iż: zwolnienie od podatku dochodowego, na zasadach określonych odpowiednio w przepisach o podatku dochodowym od osób prawnych albo w przepisach o podatku dochodowym od osób fizycznych, stanowi pomoc regionalną, przy czym wielkość tej pomocy publicznej nie może przekroczyć jej maksymalnej dopuszczalnej wielkości określonej w przepisach wydanych na podstawie art. 14 ust. 3.

Zgodnie natomiast z art. 13 ust. 1 ww. ustawy: wsparcie udzielane jest przedsiębiorcy realizującemu nową inwestycję, w drodze decyzji, zwanej dalej „decyzją o wsparciu”.

Natomiast przedmiotem decyzji o wsparciu - w myśl art. 14 ust. 1 pkt 2 ustawy o WNI - jest nowa inwestycja podatnika, realizowana w ramach prowadzonej przez niego działalności gospodarczej, która nie została wyłączona stosownymi regulacjami, wydanymi na podstawie art. 3 pkt 1 przepisu.

Mając na uwadze powyższe przepisy należy stwierdzić, iż, warunkiem korzystania ze zwolnienia zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 34a i ust. 4 ustawy o CIT, jest uzyskanie dochodu z działalności gospodarczej, prowadzonej w zakresie przedmiotowym określonym w zezwoleniu, przy czym działalność gospodarcza ma być prowadzona na terenie specjalnej strefy ekonomicznej.

Na podstawie § 5 ust. 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 28 sierpnia 2018 r. w sprawie pomocy publicznej udzielanej niektórym przedsiębiorcom na realizację nowych inwestycji (t. j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1713), maksymalna dopuszczalna wielkość pomocy publicznej na realizację nowej inwestycji udzielanej przedsiębiorcy z tytułu:

1) kosztów nowej inwestycji jest liczona jako iloczyn maksymalnej intensywności pomocy określonej dla danego obszaru i kosztów inwestycji kwalifikujących się do objęcia pomocą określonych w § 8 ust. 1, które nie mogą być wyższe niż maksymalne koszty kwalifikowane, o których mowa w § 8 ust. 7; lub

2) zatrudnienia określonej liczby pracowników w związku z nową inwestycją jest liczona jako iloczyn maksymalnej intensywności pomocy określonej dla danego obszaru i dwuletnich kosztów pracy nowo zatrudnionych pracowników, obejmujących koszty płacy brutto tych pracowników, powiększone o składki obowiązkowe, takie jak składki na ubezpieczenie społeczne, ponoszone przez przedsiębiorcę od dnia zatrudnienia tych pracowników – z zastrzeżeniem § 6 ust. 4.

Stosownie do § 6 pkt 1 ww. rozporządzenia, maksymalna intensywność pomocy publicznej liczona jako stosunek ekwiwalentu dotacji brutto do kosztów kwalifikujących się do objęcia tą pomocą, z zastrzeżeniem ust. 2, 3 i 6, jest określana zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 30 czerwca 2014 r. w sprawie ustalenia mapy pomocy regionalnej na lata 2014-2020.

W myśl § 6 pkt 2 ww. rozporządzenia, maksymalną intensywność regionalnej pomocy inwestycyjnej udzielanej mikroprzedsiębiorcom, małym przedsiębiorcom i średnim przedsiębiorcom, w rozumieniu art. 2 pkt 2 rozporządzenia nr 651/2014, podwyższa się o:

- 20 punktów procentowych - w przypadku mikroprzedsiębiorców i małych przedsiębiorców,

- 10 punktów procentowych - w przypadku średnich przedsiębiorców - w stosunku do maksymalnej intensywności tej pomocy określonej dla poszczególnych obszarów.

W związku z powyższym dla ustalenia maksymalnej intensywności pomocy publicznej dostępnej dla podatnika korzystającego ze zwolnienia określonego w art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o CIT, kluczowy jest jego status w rozumieniu rozporządzenia Komisji (UE) z dnia 17 czerwca 2014 r. uznającego niektóre rodzaje pomocy za zgodne z rynkiem wewnętrznym w zastosowaniu art. 107 i 108 Traktatu (t. j. Dz. U.UE.L.2014.187.1, z późn. zm.).

Zgodnie z treścią art. 2 pkt 28 ww. rozporządzenia, data przyznania pomocy oznacza dzień, w którym beneficjent nabył prawo otrzymania pomocy zgodnie z obowiązującym krajowym systemem prawnym.

Zgodnie z art. 2 pkt 11 ustawy o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (t. j. Dz. U. z 2021 r. poz. 743 z późn. zm.), za dzień udzielenia pomocy:

należy przez to rozumieć dzień, w którym podmiot ubiegający się o pomoc publiczną nabył prawo do otrzymania tej pomocy, a w przypadku gdy udzielenie pomocy w formie ulgi podatkowej następuje na podstawie aktu normatywnego, bez wymogu wydania decyzji:

a)dzień, w którym zgodnie z odrębnymi przepisami upływa termin złożenia deklaracji albo innego dokumentu określającego wartość pomocy, z zastrzeżeniem lit. b,

b)dzień, w którym zgodnie z odrębnymi przepisami upływa termin złożenia zeznania rocznego - w przypadku udzielenia pomocy w formie ulgi w podatku dochodowym,

c)dzień faktycznego przysporzenia korzyści finansowych - w przypadku braku obowiązku złożenia deklaracji albo innego dokumentu określającego wartość pomocy - chyba że przepisy odrębne stanowią inaczej.

Mając na uwadze wskazane uregulowania należy stwierdzić, iż przysługująca intensywność pomocy na podstawie statusu przedsiębiorstwa powinna być ustalana na dzień wydania decyzji o wsparciu i powinna być niezmienna przez cały okres realizacji inwestycji. Kluczowym elementem określającym dopuszczalność udzielenia pomocy oraz parametry uzyskanej pomocy jest dzień, w którym przedsiębiorca nabywa prawo do skorzystania z pomocy publicznej. Organ publiczny poprzez przyznanie takiego prawa wskazuje między innymi wartość pomocy, do jakiej jest uprawniony przedsiębiorca. Zatem, dzień nabycia praw do pomocy i parametry udzielonej pomocy wynikają z decyzji o wsparciu.

Podsumowując, zdaniem Wnioskodawcy, utrata przez Spółkę statusu średniego przedsiębiorcy w trakcie realizacji inwestycji na podstawie Decyzji o wsparciu nie wpływa na wysokość przysługującego Spółce zwolnienia w podatku dochodowym od osób prawnych z tytułu prowadzenia działalności na terenie SSE.

Stanowisko zaprezentowane przez Wnioskodawcę podzielają także organy podatkowe: Dyrektor Krajowej informacji Skarbowej, m.in. w interpretacji indywidualnej z 26 września 2022 r. (sygn. 0111-KDIB1-3.4010.513.2022.1.PC) potwierdził, że: „przysługująca intensywność pomocy na podstawie statusu przedsiębiorstwa powinna być ustalana na dzień wydania decyzji o wsparciu i powinna być niezmienna przez cały okres realizacji inwestycji”, a także w interpretacji indywidualnej z 15 listopada 2022 r. (sygn. 0111-KDIB1-3.4010.637.2022.2.PC): „przysługująca intensywność pomocy na podstawie statusu przedsiębiorstwa powinna być ustalana na dzień wydania decyzji o wsparciu i powinna być niezmienna przez cały okres realizacji inwestycji. Kluczowym elementem określającym dopuszczalność udzielenia pomocy oraz parametry uzyskanej pomocy jest dzień, w którym przedsiębiorca nabywa prawo do skorzystania z pomocy publicznej. Organ publiczny poprzez przyznanie takiego prawa wskazuje między innymi wartość pomocy, do jakiej jest uprawniony przedsiębiorca. Zatem, dzień nabycia praw do pomocy i parametry udzielonej pomocy wynikają z decyzji o wsparciu. W dniu wydania decyzji o wsparciu do dyspozycji przedsiębiorcy stawiana jest określona wartość (maksymalna) pomocy, z której przedsiębiorca może, lecz nie musi skorzystać, w całości lub w części.”

Stanowisko Wnioskodawcy jest także zgodne ze stanowiskiem prezentowanym przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (np. pismo z 8 lipca 2008 r., znak: DDO-522-5712/08/JB), będący organem administracji państwowej odpowiedzialnym za monitorowanie i nadzorowanie procesu udzielania pomocy publicznej w Polsce.

Zgodnie z nim, to data wydania zezwolenia strefowego powinna być brana pod uwagę dla ustalenia stanu prawnego, według którego należy dokonywać oceny praw i obowiązków wynikających z wydanego zezwolenia (w tym korzystania z pomocy publicznej).

Mając powyższe na uwadze, Spółka stoi na stanowisku, iż zmiana statusu Wnioskodawcy w trakcie realizacji inwestycji na podstawie Decyzji o wsparciu nie wpływa na wskaźnik maksymalnej intensywności pomocy publicznej. Wskaźnik ten, w ocenie Spółki, został definitywnie ustalony na moment wydania Decyzji o wsparciu tj. zgodnie ze statusem przedsiębiorcy jaki Spółka posiadała na moment wydania Decyzji o wsparciu.

Zatem, Wnioskodawca może korzystać z maksymalnego wskaźnika intensywności pomocy publicznej w wysokości 35% (25% właściwe dla województwa (…) powiększone o 10% dla średniego przedsiębiorcy) w odniesieniu do całości poniesionych kosztów kwalifikowanych. Również poniesionych po dniu (…) 2021 r.

Stanowisko Wnioskodawcy odnośnie pytania numer 2:

Tak jak zostało wskazane powyżej, Wnioskodawca stoi na stanowisku, iż zmiana statusu Wnioskodawcy ze średniego na dużego przedsiębiorcę w toku realizacji inwestycji na podstawie decyzji o wsparciu - nie wpływa na wskaźnik maksymalnej intensywności dopuszczalnej pomocy publicznej, a co za tym idzie na wysokość zwolnienia w CIT.

Jednakże w sytuacji gdyby Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej był innego zdania i uznał, iż jednak zmiana statusu Wnioskodawcy ze średniego na dużego przedsiębiorcę ma wpływ na wskaźnik maksymalnej intensywności dopuszczalnej pomocy publicznej, to wówczas zdaniem Wnioskodawcy, obniżony wskaźnik maksymalnej intensywności dopuszczalnej pomocy publicznej może mieć zastosowanie wyłącznie do kosztów kwalifikowanych poniesionych przez Spółkę po dniu zmiany statusu przedsiębiorcy ze średniego na dużego tj. po dniu (…) 2021 r.

Mając na uwadze przepisy powołane w Stanowisku Nr 1, należy stwierdzić, iż nie ma żadnych uzasadnionych prawnie podstaw do tego aby uznać, iż z uwagi na zmianę statusu Wnioskodawcy ze średniego na dużego przedsiębiorcę w trakcie realizacji inwestycji. Obniżony wskaźnik maksymalnej intensywności dopuszczalnej pomocy publicznej, powinien być zastosowany do wszystkich kosztów kwalifikowanych poniesionych przez Wnioskodawcę, w tym kosztów poniesionych w okresie jak Wnioskodawca posiadał status średniego przedsiębiorcy.

W związku z powyższym, w sytuacji uznania stanowiska Wnioskodawcy oznaczonego we wniosku jako Nr 1 za nieprawidłowe i uznania iż zmiana statusu Wnioskodawcy ze średniego na dużego przedsiębiorcę ma wpływ na wskaźnik maksymalnej intensywności dopuszczalnej pomocy publicznej. Wnioskodawca uważa, iż nowy obniżony wskaźnik maksymalnej intensywności dopuszczalnej pomocy publicznej może mieć wyłącznie zastosowanie do kosztów kwalifikowanych poniesionych przez Spółkę po dniu zmiany statusu przedsiębiorcy ze średniego na dużego tj. po dniu (…) 2021 r.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.

Odstępuję od uzasadnienia prawnego tej oceny.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Odnosząc się do pytania oznaczonego we wniosku nr 2 zauważyć należy, iż pytanie to miało charakter warunkowy i uzależnione było od uznania stanowiska Wnioskodawcy w zakresie pytania nr 1 za nieprawidłowe. Z uwagi na potwierdzenie stanowiska Wnioskodawcy w zakresie pytania nr 1, pytanie oznaczone we wniosku nr 2 stało się bezprzedmiotowe.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia oraz dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.

Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w (...). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 259; dalej jako „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

- w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

- w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.).

Podstawą prawną dla odstąpienia od uzasadnienia interpretacji jest art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00