Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 3 marca 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT3.4011.908.2022.5.KP

Możliwość dokonania wyboru ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, jako formy opodatkowania ponownie rozpoczętej w trakcie roku działalności gospodarczej.

Interpretacja indywidualna

– stanowisko prawidłowe

Szanowny Panie,

stwierdzam, że Pana stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w zryczałtowanym podatku dochodowym od osób fizycznych jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

9 grudnia 2022 r. wpłynął Pana wniosek z 6 grudnia 2022 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy możliwości opodatkowania zryczałtowanym podatkiem dochodowym ponownie rozpoczętej w trakcie roku działalności gospodarczej. Uzupełnił go Pan – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 17 lutego 2023 r. (data wpływu). Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego

Prowadzi Pan jednoosobową działalność gospodarczą pod nazwą X, NIP: (...), REGON: (...).

Ma Pan nieograniczony obowiązek podatkowy w Polsce w rozumieniu art. 3 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t.j.: Dz. U. z 2021 r., poz. 1128 z późn. zm., dalej zwana „ustawa o PIT”).

Prowadzi Pan działalność w A., przy ulicy (...). Pana przedmiotowa działalność związana jest z oprogramowaniem.

Przy użyciu portalu CEIDG w roku 2022 r. wysłał Pan zgłoszenie aktualizacyjne, na podstawie którego powinno dojść do zmiany formy opodatkowania na ryczałt od przychodów ewidencjonowanych z podatku liniowego. Dokonał Pan zgłoszenia w ustawowym terminie, tj. do 20 dnia kolejnego miesiąca następującego po miesiącu, w którym uzyskał pierwszy w roku przychód. Niestety na skutek błędów w systemie forma opodatkowania nie została zmieniona, o czym otrzymał Pan informację od właściwego urzędu skarbowego.

W dniu 1 czerwca 2022 r. zlikwidował Pan swoją działalność, wywiązując się przy tym z ustawowych obowiązków takich jak dokonanie spisu z natury. W związku z likwidacją działalności dokonał Pan odpowiednich zgłoszeń do właściwego miejscowo Urzędu Skarbowego oraz Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.

Następnie ponownie rozpoczął Pan prowadzenie działalności gospodarczej i w trakcie rejestracji jako formę opodatkowania wybrał ryczałt od przychodów ewidencjonowanych.

Uzupełnienie wniosku

1.Zgłoszenie zmiany formy opodatkowania z liniowego na ryczałt w ramach starej działalności (zamkniętej 1 czerwca 2022 r.) dokonał Pan dnia 4 stycznia 2022 r. za pośrednictwem portalu CEIDG. Przy okazji zmianie uległy również kody PKD. Operacja ta jednak wiązała się z licznymi próbami i problemami technicznymi (błędna interpretacja daty, która jest datą z przeszłości). Niezależnie - system działał bardzo niepłynnie i wykazywał problemy ze stabilnością. Po wielu próbach informacja o zmianie formy opodatkowania nie została przesłana. Otrzymał Pan maila z portalu z potwierdzeniem zmian, jednak nie znajdowała się w nim wzmianka o zmianie formy opodatkowania.

2.Osiągnął Pan w 2022 roku pierwszy przychód 31 stycznia 2022 roku. Natomiast tak jak opisano w stanie faktycznym - działalność ta została zlikwidowana w dniu 1 czerwca 2022 r., a wywiązał się Pan przy tym z ustawowych obowiązków takich jak dokonanie spisu z natury, oprócz tego w związku z likwidacją działalności dokonał odpowiednich zgłoszeń do właściwego miejscowo Urzędu Skarbowego oraz Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Następnie ponownie rozpoczął Pan prowadzenie działalności gospodarczej i w trakcie rejestracji przez CEIDG jako formę opodatkowania wybrał ryczałt od przychodów ewidencjonowanych. Pragnie Pan w tym miejscu doprecyzować stan faktyczny i podkreślić, że działalność została ponownie otworzona dnia 6 czerwca 2022 roku.

3.Błędy zostały opisane powyżej (w odpowiedzi 1 - Ad 1), była to głównie niestabilność systemu w dniu 4 stycznia, wcześniej zupełnie nie można było korzystać z systemu.

4.Pragnie Pan sprostować i doprecyzować stan faktyczny i wskazać, że sam zorientował się, że po odwieszeniu działalności gospodarczej dnia 13 kwietnia 2022 roku Pana działalność nie jest opodatkowana ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych, nie otrzymał tej informacji od Urzędu Skarbowego. Więc odpowiedzi na zadane pytania jest bezprzedmiotowa.

5.Na koniec wskazuje Pan, że Pana intencją jest uzyskanie odpowiedzi na zadane we wniosku pytanie, tj. „1. Czy w związku z faktem, że wnioskodawca zlikwidował swoją działalność w trakcie roku i następnie otworzył ją ponownie miał on prawo do wyboru formy opodatkowania, którą jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych?”. Pan, jak i Pana pełnomocnik nie są przekonani czy pytania dot. błędów technicznych systemu mają wpływ na twierdzącą lub przeczącą odpowiedź na zadane pytanie. Warto jeszcze raz podkreślić, przywołując treść wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej, że kierował się Pan zasadą zaufania do organów władzy publicznej, zadając analogiczne jak w niniejszym wniosku pytanie, tj. wiadomością otrzymaną od Krajowej Informacji Skarbowej, której treść brzmiała: „[…] w sytuacji kiedy w ciągu roku podatnik w sposób trwały zlikwidował pozarolniczą działalność gospodarczą i o tym fakcie zawiadomił naczelnika urzędu skarbowego, dokonał wykreślenia z ewidencji działalności gospodarczej, sporządził spis pozostałych na dzień likwidacji towarów handlowych, materiałów (surowców) itp., a następnie w tym samym roku podatkowym ponownie rozpoczął (po uzyskaniu wpisu do ewidencji) prowadzenie działalności gospodarczej, nie ma przeszkód do wyboru przez ten podmiot innej formy opodatkowania. Nie ma znaczenia, że rozpoczęcie „nowe” działalności ma miejsce w tym samym roku co likwidacja poprzedniej”.

Pytanie

Czy w związku z faktem, że zlikwidował Pan swoją działalność w trakcie roku i następnie otworzył ją ponownie miał Pan prawo do wyboru formy opodatkowania, którą jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych?

Pana stanowisko w sprawie

Uważa Pan, że miał prawo do wyboru opodatkowania ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych po ponownym otwarciu działalności gospodarczej w dniu 6 czerwca 2022 r.

Uzasadnienie:

Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne sporządzone na piśmie oświadczenie o wyborze opodatkowania przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych na dany rok podatkowy podatnik składa naczelnikowi urzędu skarbowego właściwemu według miejsca zamieszkania podatnika, a w przypadku przedsiębiorstwa w spadku - według ostatniego miejsca zamieszkania zmarłego przedsiębiorcy, do 20. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym osiągnął pierwszy przychód z tego tytułu w roku podatkowym, albo do końca roku podatkowego, jeżeli pierwszy taki przychód osiągnął w grudniu roku podatkowego.

Natomiast zgodnie z art. 9 ust. 1c ww. artykułu oświadczenia, o których mowa odpowiednio w ust. 1 -1b, podatnik może złożyć na podstawie przepisów ustawy z dnia 6 marca 2018 r. o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej i Punkcie Informacji dla Przedsiębiorcy (Dz. U. z 2020 r. poz. 2296 i 2320 oraz z 2021 r. poz. 1641), zwanej dalej ustawą o CEIDG.

Zgodnie z powszechnym stanowiskiem organów (przykładowo w interpretacji indywidualnej o sygnaturze 0114- KDIP3-1.4011.305.2018.1.IF): „Wyboru formy opodatkowania co do zasady dokonuje się na dany rok podatkowy. Jednak jeśli w ciągu roku podatnik skutecznie zlikwiduje pozarolniczą działalność gospodarczą i dopełni wszystkich związanych z tym, nałożonych przepisami prawa obowiązków, a następnie w tym samym roku podatkowym ponownie rozpocznie (po uzyskaniu wpisu do ewidencji) prowadzenie działalności gospodarczej, to również na gruncie omawianej ustawy zyska status podatnika rozpoczynającego prowadzenie działalności gospodarczej w trakcie roku”.

Pana zdaniem, w przypadku likwidacji działalności gospodarczej w ciągu roku podatkowego i zarejestrowania nowej działalności, będzie Panu przysługiwać prawo do wyboru opodatkowania na zasadach ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, jako podmiotowi rozpoczynającemu prowadzenie działalności gospodarczej.

Bowiem jak wynika z art. 9a ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych, osoby fizyczne prowadzące pozarolniczą działalność gospodarczą opłacają podatek dochodowy na zasadach ogólnych według progresywnej skali podatkowej bądź 19% stawki na podstawie przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych lub też w formach zryczałtowanych: ryczałt od przychodów ewidencjonowanych bądź kartą podatkową na zasadach określonych w ustawie z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne. Wyboru formy (lub sposobu) opodatkowania podatnik dokonuje składając oświadczenie właściwemu naczelnikowi urzędu skarbowego do 20. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym osiągnął pierwszy przychód z tego tytułu w roku podatkowym, albo do końca roku podatkowego, jeżeli pierwszy taki przychód osiągnął w grudniu roku podatkowego.

W sytuacji, kiedy w ciągu roku podatnik w sposób trwały zlikwidował pozarolniczą działalność gospodarczą, zawiadomił o tym fakcie naczelnika urzędu skarbowego, dokonał wykreślenia z ewidencji działalności gospodarczej oraz dokonał wszystkich innych czynności wymaganych przepisami prawa w związku z taką likwidacją, a następnie w tym samym roku podatkowym ponownie rozpoczął (po uzyskaniu wpisu do ewidencji) prowadzenie działalności gospodarczej, w Pana opinii nie ma przeszkód do wyboru przez ten podmiot nowej formy opodatkowania. Co do zasady, skoro podatnik zawiadomił wcześniej organ podatkowy o likwidacji prowadzonej działalności gospodarczej (ze wszelkimi konsekwencjami wynikającymi z przepisów prawnych), to gdy rozpocznie on ponownie działalność, nie ma podstaw, aby odmówić statusu podatnika rozpoczynającego prowadzenie działalności gospodarczej w trakcie roku podatkowego.

W Pana przypadku, jak wynika z opisanego stanu faktycznego, właśnie takowa likwidacja miała miejsce, a więc miał Pan prawo do wyboru formy opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.

Na prawidłowość zaprezentowanego Pana stanowiska, wskazują także dotychczasowe interpretacje, tj.: Dyrektora Izby Skarbowej w Bydgoszczy z dnia 11 maja 2011 r., znak ITPB1/415-165/11 /WM oraz Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie z dnia 17 września 2009 r. znak: IPPB1/415-573/09-2/MT, pismo z dnia 29 czerwca 2018 r wydane przez Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej o sygnaturze 0115-KDIT3.4011.252.2018.1.WR, w których w bardzo zbliżonym stanie faktycznym (dotyczącym co prawda podatku liniowego) potwierdzono możliwość wyboru opodatkowania nowo założonej działalności.

Niezależnie, otrzymał Pan od Krajowej Informacji Skarbowej na analogicznie postawione pytanie jak w niniejszym wniosku o wydanie indywidualnej, wiadomość z następującą odpowiedzią:

„Szanowni Państwo, w sytuacji kiedy w ciągu roku podatnik w sposób trwały zlikwidował pozarolniczą działalność gospodarczą i o tym fakcie zawiadomił naczelnika urzędu skarbowego, dokonał wykreślenia z ewidencji działalności gospodarczej, sporządził spis pozostałych na dzień likwidacji towarów handlowych, materiałów (surowców) itp., a następnie w tym samym roku podatkowym ponownie rozpoczął (po uzyskaniu wpisu do ewidencji) prowadzenie działalności gospodarczej, nie ma przeszkód do wyboru przez ten podmiot innej formy opodatkowania.

Nie ma znaczenia, że rozpoczęcie „nowej” działalności ma miejsce w tym samym roku co likwidacja poprzedniej.

Dodatkowe informacje

W ramach odpowiedzi na zapytania mailowe podawana jest ogólna informacja w zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego, oceny w zakresie stanu faktycznego powinien samodzielnie dokonać podatnik, natomiast ostateczna weryfikacja leży w kompetencji organu podatkowego

Podstawa prawna

art. 8 ustawy z dnia 20. 11. 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiągniętych przez osoby fizyczne ( Dz. U. z 2021 r. poz. 1993)”.

Powyższa odpowiedź również przesądza o fakcie, że w stanie faktycznym opisanym przez Pana możliwe było działanie, które podjął.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawił Pan we wniosku jest prawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Na podstawie art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz.U. z 2022 r. poz. 2647 ze zm.):

Opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Stosownie do art. 9a ust. 1 ww. ustawy:

Dochody osiągnięte przez podatników ze źródła, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 3, są opodatkowane na zasadach określonych w art. 27, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3, chyba że podatnicy złożą właściwemu naczelnikowi urzędu skarbowego sporządzone na piśmie oświadczenie o zastosowaniu opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych określonego w ustawie o zryczałtowanym podatku dochodowym.

Zgodnie z art. 9a ust. 2 ww. ustawy:

Podatnicy mogą wybrać sposób opodatkowania dochodów z pozarolniczej działalności gospodarczej na zasadach określonych w art. 30c. W tym przypadku są obowiązani do złożenia właściwemu naczelnikowi urzędu skarbowego sporządzonego na piśmie oświadczenia o wyborze tego sposobu opodatkowania do 20. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym został osiągnięty pierwszy przychód z tego tytułu w roku podatkowym, albo do końca roku podatkowego, jeżeli pierwszy taki przychód został osiągnięty w grudniu tego roku podatkowego.

Na podstawie art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (t. j. Dz.U. z 2022 r. poz. 2540 ze zm.):

Sporządzone na piśmie oświadczenie o wyborze opodatkowania przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych na dany rok podatkowy podatnik składa naczelnikowi urzędu skarbowego właściwemu według miejsca zamieszkania podatnika, a w przypadku przedsiębiorstwa w spadku - według ostatniego miejsca zamieszkania zmarłego przedsiębiorcy, do 20. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym osiągnął pierwszy przychód z tego tytułu w roku podatkowym, albo do końca roku podatkowego, jeżeli pierwszy taki przychód osiągnął w grudniu roku podatkowego.

Zgodnie z art. 9 ust. 1b powołanej ustawy:

Dokonany wybór formy opodatkowania, o którym mowa w ust. 1, dotyczy również lat następnych, chyba że w kolejnych latach podatnik w terminie określonym w ust. 1 złoży oświadczenie na piśmie właściwemu naczelnikowi urzędu skarbowego o rezygnacji z tej formy opodatkowania albo oświadczenie o wyborze opodatkowania dochodów z pozarolniczej działalności gospodarczej na zasadach określonych w art. 30c ustawy o podatku dochodowym, w terminie określonym w art. 9a ust. 2 tej ustawy.

Stosownie do art. 9 ust. 1c ww. ustawy:

Oświadczenia, o których mowa odpowiednio w ust. 1-1b, podatnik może złożyć na podstawie przepisów ustawy z dnia 6 marca 2018 r. o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej i Punkcie Informacji dla Przedsiębiorcy (Dz.U. z 2022 r. poz. 541), zwanej dalej „ustawą o CEIDG”.

Z powyższych przepisów wynika, że podstawową formą opodatkowania podatkiem dochodowym z działalności gospodarczej jest opodatkowanie na tzw. zasadach ogólnych, czyli według skali podatkowej. Wymieniona forma opodatkowania przysługuje z mocy ustawy i podatnik nie musi składać oświadczenia o jej wyborze. Złożenie stosownego oświadczenia – w wymienionym w przepisach terminie – jest natomiast warunkiem koniecznym dla możliwości wyboru sposobu opodatkowania dochodów z pozarolniczej działalności gospodarczej na zasadach określonych w art. 30c, czy też skorzystania z opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.

Przy tym, w trakcie roku podatkowego - wybór sposobu opodatkowania dochodów z pozarolniczej działalności gospodarczej, jest możliwy tylko w przypadku rozpoczęcia prowadzenia pozarolniczej działalności gospodarczej. W innych przypadkach oświadczenie o wyborze formy opodatkowania należy złożyć do 20. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym został osiągnięty pierwszy przychód z tego tytułu w roku podatkowym, albo do końca roku podatkowego, jeżeli pierwszy taki przychód został osiągnięty w grudniu tego roku podatkowego. Oznacza to, że jeżeli nie została zgłoszona likwidacja działalności gospodarczej, wyboru formy (lub sposobu) opodatkowania dochodów podatnik dokonuje na dany rok podatkowy.

Natomiast w sytuacji, kiedy w ciągu roku podatnik w sposób trwały zlikwidował pozarolniczą działalność gospodarczą i o tym fakcie zawiadomił naczelnika urzędu skarbowego, dokonał wykreślenia z ewidencji działalności gospodarczej, a następnie w tym samym roku podatkowym ponownie rozpoczął (po uzyskaniu wpisu do ewidencji) prowadzenie działalności gospodarczej, nie ma przeszkód do wyboru przez ten podmiot formy opodatkowania.

Co do zasady, skoro podatnik zawiadomił wcześniej organ podatkowy o likwidacji prowadzonej działalności gospodarczej (ze wszelkimi konsekwencjami wynikającymi z przepisów prawnych), to gdy rozpocznie on ponownie działalność, nie ma podstaw aby odmówić mu statusu podatnika rozpoczynającego na nowo prowadzenie działalności gospodarczej w trakcie roku podatkowego.

W związku z rozpoczęciem działalności gospodarczej, podatnik powinien dokonać wyboru formy opodatkowania, zgodnie z cytowanymi przepisami. W przypadku zaś niezłożenia oświadczenia o wyborze formy opodatkowania, jego dochody z działalności gospodarczej opodatkowane są na zasadach ogólnych, a więc wg określonej w art. 27 ust. 1 ww. ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, skali podatkowej.

Z opisu stanu faktycznego wynika, że 1 czerwca 2022 r. zlikwidował Pan swoją działalność, dokonując odpowiednich zgłoszeń do właściwego miejscowo Urzędu Skarbowego oraz Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz sporządzając spis z natury. Następnie ponownie rozpoczął Pan prowadzenie działalności gospodarczej i w trakcie rejestracji jako formę opodatkowania wybrał ryczałt od przychodów ewidencjonowanych.

Mając na względzie przedstawiony stan faktyczny oraz powołane wyżej przepisy prawa podatkowego stwierdzić należy, że o ile zlikwidował Pan trwale i skutecznie uprzednio prowadzoną działalność gospodarczą i 1 czerwca 2022 r. wykreślił ją z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG), ze wszelkimi konsekwencjami wynikającymi z przepisów prawnych i następnie ponownie rozpoczął prowadzenie działalności gospodarczej, to mógł Pan dokonać wyboru ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, jako formy opodatkowania nowo rozpoczętej działalności gospodarczej.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Pana i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia.

Jednocześnie – w odniesieniu do powołanych przez Pana interpretacji indywidualnych – stwierdzić należy, że interpretacje indywidualne dotyczą tylko konkretnych, indywidualnych spraw podatników, w określonych stanach faktycznych czy zdarzeniach przyszłych i w tych sprawach rozstrzygnięcia w nich zawarte są wiążące.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Pana sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosuje się Pan do interpretacji.

Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Ma Pan prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 329 ze zm.; dalej jako „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA) albo

w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00