Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 4 kwietnia 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-2.4012.137.2023.1.KK

Brak prawa do odliczenia podatku naliczonego w całości lub w części w związku z realizowanym projektem.

Interpretacja indywidualna

– stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

2 marca 2023 r. wpłynął Państwa wniosek z 2 marca 2023 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do odliczenia podatku naliczonego w całości lub w części w związku z realizowanym projektem pn. „…”.

Treść wniosku jest następująca:

Opis zdarzenia przyszłego

Miasto P. (dalej: „Miasto” lub „Wnioskodawca” lub „Beneficjent”) jest zarejestrowanym, czynnym podatnikiem VAT. Na podstawie ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t. j. Dz. U. 2023 poz. 40; dalej: „ustawa o samorządzie gminnym”) Miasto jest wyposażone w osobowość prawną i posiada zdolność do czynności cywilnoprawnych.

Miasto wykonuje zadania własne (określone w art. 7 ustawy o samorządzie gminnym) samodzielnie lub poprzez powołane gminne jednostki organizacyjne.

Miasto jest wnioskodawcą i realizatorem projektu pn. „…” (dalej zwany: „Projekt”), dofinansowanego ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska w ramach Programu Priorytetowego Racjonalna gospodarka odpadami – Część 1) Selektywne zbieranie i zapobieganie powstawaniu odpadów.

Okres realizacji projektu to lata 2021-2023.

Projekt jest realizowany w formule „…”.

Efektem projektu będzie powstanie Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w P. (zwanego dalej „PSZOK”).

W ramach projektu są ponoszone wydatki i wykonywane następujące prace projektowe oraz przygotowawcze i budowlane:

- opracowanie dokumentacji projektowej, w tym m.in. Projektu Funkcjonalno-Użytkowego, projektu budowlanego;

- przebudowa drogi dojazdowej, utwardzenie placu dojścia i dojazdów, budowa ogrodzenia oraz bramy wjazdowej, rampy najazdowo-rozładunkowej wraz z pochylnią wjazdową i zjazdową, budowa wagi samochodowej wpuszczanej w teren z cyfrowym systemem pomiarowym; budowa ścieżki edukacyjnej wraz z małą architekturą (ogrodzenie z furtką, ławki, tablice); obiekty kontenerowe (kontener socjalno-biurowy, kontener do magazynowania odpadów niebezpiecznych i zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego stanowiących odpady komunalne, kontener na przedmioty do ponownego użycia wraz z wydzieloną częścią napraw); roboty instalacyjne: instalacja elektryczna, instalacja monitoringu i alarmowa, instalacja oświetleniowa, instalacja wodna – wodociągowa, kanalizacja sanitarna;

- jednym z elementów projektu jest także jego promocja poprzez dostawę i montaż tablicy informacyjno-pamiątkowej oraz realizacja zadania związanego komponentem edukacji ekologicznej mieszkańców poprzez publikację dwóch artykułów w prasie, których celem będzie zwiększenie świadomości społecznej w zakresie zapobiegania powstawania odpadów, popularyzacji właściwej ich segregacji, szerzenia wiedzy nt. możliwości i konieczności stosowania recyklingu.

Celem projektu jest realizacja zasad racjonalnej gospodarki odpadami, a w szczególności hierarchii sposobów postępowania z odpadami poprzez budowę PSZOK na terenie Miasta.

Cele szczegółowe to m.in.:

-zapobieganie powstawaniu odpadów na terenie Miasta poprzez zbiórkę i naprawę przedmiotów nadających się do ponownego użycia;

-wzrost poziomu recyklingu i przygotowanie do ponownego użycia odpadów komunalnych;

-zwiększenie poziomu selektywnego zbierania odpadów komunalnych;

-zwiększenie ilości odpadów niebezpiecznych poddanych odzyskowi lub unieszkodliwieniu;

-zwiększenie świadomości społecznej mieszkańców P. w zakresie prawidłowej selekcji odpadów oraz recyklingu.

Miasto realizuje projekt w ramach zadania własnego dotyczącego zaspokajania zbiorowych potrzeb wspólnoty m.in. w zakresie utrzymania czystości i porządku w gminie (art. 7 ust. 1 pkt 3 ustawy o samorządzie gminnym), a także zgodnie z art. 3 ust. 2 pkt 6 ustawy dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2519 z późn. zm., dalej: „ustawa o utrzymaniu czystości i porządku w gminach”), zgodnie z którym gminy zapewniają czystość i porządek na swoim terenie i tworzą warunki niezbędne do ich utrzymania, a w szczególności tworzą w sposób umożliwiający łatwy dostęp wszystkim mieszkańcom gminy do punktów selektywnego zbierania odpadów komunalnych.

Projekt współfinansowany jest w formie dotacji i pożyczki ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska w ramach Programu Priorytetowego Racjonalna gospodarka odpadami. We wniosku o dofinansowanie dla tego projektu VAT został wskazany jako koszt kwalifikowany.

Miasto po zakończeniu realizacji projektu będzie właścicielem PSZOK, zaś gminna jednostka budżetowa Miasta, tj.: Zakład (…) będzie zajmował się prowadzeniem i obsługą PSZOK. Zakład ten będzie ponosić bieżące koszty utrzymania PSZOK, tj. koszty pracowników, mediów (woda, ścieki, energia elektryczna), napraw i konserwacji, a także koszy remontów.

Możliwość przekazywania odpadów do PSZOK będzie przysługiwać mieszkańcom w ramach uiszczanej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, o której mowa w art. 6h ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (dalej: „opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi”).

Miasto nie będzie obciążać mieszkańców żadnymi dodatkowymi opłatami związanymi z działaniem PSZOK.

Miasto w związku z realizacją projektu nie będzie wykonywało jakichkolwiek czynności opodatkowanych podatkiem VAT tj. dostawy towarów lub świadczenia usług na rzecz swoich mieszkańców lub innych podmiotów. Miasto nie będzie uzyskiwać żadnych innych dochodów w związku z funkcjonowaniem PSZOK.

Wydatki ponoszone w ramach projektu, w tym dokumentacja projektowa, prace budowlane, promocja, realizacja zadania związanego komponentem edukacji ekologicznej mieszkańców dokumentowane są i będą fakturami VAT, na których Miasto wskazane jest/będzie jako nabywca. Miasto opłaca i będzie opłacało wydatki w ramach wystawionych ww. faktur VAT (wystąpi w tym przypadku podatek od towarów i usług).

Podatek od towarów i usług jest podatkiem naliczanym przez podatników tego podatku przy każdej czynności opodatkowanej, zgodnie z zapisami ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.

VAT od powyżej wskazanych kosztów jest kosztem kwalifikowanym projektu, którego Miasto nie może odzyskać zgodnie z art. 15 ust. 6 ustawy o podatku od towarów i usług z dnia 11 marca 2004 r.

Miasto nie ma możliwości odzyskania podatku VAT w projekcie, gdyż nie ma możliwości obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przy realizacji wydatków niniejszego projektu.

Prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wyłącznie podatnikom podatku od towarów i usług, w sytuacji, gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. Taka sytuacja nie zachodzi w przypadku realizacji przedmiotowego Projektu, ponieważ przekazywanie odpadów do PSZOK będzie przysługiwać mieszkańcom w ramach uiszczanej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, o której mowa w art. 6h ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Miasto w związku z realizacją projektu nie będzie wykonywało jakichkolwiek czynności, tj. dostawy towarów lub świadczenia usług na rzecz swoich mieszkańców. Wykonuje jedynie zadania własne określone w ustawie o samorządzie gminnym.

Podlegający zwrotowi lub rozliczeniu podatek VAT nie jest co do zasady wydatkiem kwalifikowanym do wsparcia przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Może on być tylko wtedy wydatkiem kwalifikowanym (tzn. może być tylko wtedy zrefundowany ze środków Funduszu), gdy nie ma prawnej możliwości jego odzyskania.

Wymienione wyżej wydatki oraz efekty projektu tzn. prowadzenie przez Miasto PSZOK na rzecz mieszkańców (odbiór odpadów komunalnych) nie będą w żadnym zakresie związane z wykonywaniem przez Miasto czynności opodatkowanych podatkiem VAT.

Podatnikiem podatku VAT, a zarazem Wnioskodawcą realizującym projekt, na którego wystawione są wszystkie faktury VAT w zakresie przedmiotowego projektu jest Miasto.

Mając na uwadze powołane powyżej przepisy prawa oraz przedstawiony opis zdarzeń przyszłych należy stwierdzić, że rozliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług uwarunkowane jest tym, aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane przez podatnika podatku VAT w ramach działalności gospodarczej do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.

Biorąc pod uwagę powyższe, Miasto nie ma możliwości odliczenia podatku VAT w całości lub w części w odniesieniu do realizacji ww. projektu.

Podatek VAT naliczony w zakupach w ramach przedmiotowego projektu tj. opracowanie dokumentacji projektowej, roboty budowlane, promocja, komponent edukacyjny został uznany za wydatek kwalifikowany przez Miasto jako Beneficjenta projektu, ponieważ zgodnie z wytycznymi w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, podatek VAT może zostać sfinansowany wyłącznie wówczas, gdy Beneficjent nie ma możliwości jego odliczenia.

Ponadto Miasto jest zobowiązane do przedstawienia Narodowemu Funduszowi Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej interpretacji indywidualnej prawa podatkowego w zakresie możliwości odzyskania poniesionego podatku VAT.

W związku z powyższym, mając na uwadze powołane przepisy prawa oraz przedstawiony opis sprawy należy stwierdzić, że z uwagi na niespełnienie przesłanek, o których mowa w art. 86 ust. 1 w związku z art. 15 ust. 6 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. 2022 poz. 931 z późn. zm.), warunkujących prawo do odliczenia podatku naliczonego, Miastu nie przysługuje prawo do możliwości odzyskania w całości lub w części poniesionego podatku VAT w związku z realizacją opisanego we wniosku projektu.

Pytanie

Czy Miastu przysługuje w całości lub w części prawo do odliczenia podatku naliczonego wykazanego na fakturach dokumentujących wydatki poniesione w związku z realizacją projektu?

Państwa stanowisko w sprawie

Miastu nie przysługuje prawo do odliczenia w całości lub w części podatku VAT naliczonego wykazanego na fakturach dokumentujących wydatki poniesione w związku z realizacją projektu.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Podstawowe zasady dotyczące odliczania podatku naliczonego zostały sformułowane w art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2022 r., poz. 931 ze zm.), zwanej dalej „ustawą” lub „ustawą o VAT”.

W myśl art. 86 ust. 1:

W zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

Stosownie do art. 86 ust. 2 pkt 1 ustawy:

Kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu:

a)nabycia towarów i usług,

b)dokonania całości lub części zapłaty przed nabyciem towaru lub wykonaniem usługi.

Z cytowanych wyżej przepisów wynika, że prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, tzn. takich, których następstwem jest określenie podatku należnego.

Przedstawiona wyżej zasada wyklucza zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystania do czynności zwolnionych od podatku VAT oraz niepodlegających temu podatkowi.

Ponadto ustawodawca stworzył podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego pod warunkiem spełnienia przez niego zarówno tzw. przesłanek pozytywnych, to jest m.in. tego że zakupy będą wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy. Przepis ten określa listę wyjątków, które pozbawiają podatnika prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

Na zakres prawa do odliczeń w sposób bezpośredni wpływa również pojmowanie statusu danego podmiotu jako podatnika podatku od towarów i usług wykonującego czynności opodatkowane. Tylko podatnik w rozumieniu art. 15 ustawy, ma prawo do odliczenia podatku naliczonego. Co do zasady status podatnika związany jest z prowadzeniem przez dany podmiot działalności gospodarczej w rozumieniu ustawy.

Zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług:

Podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Stosownie do art. 15 ust. 2:

Działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

W myśl art. 15 ust. 6 ww. ustawy:

Nie uznaje się za podatnika organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostały one powołane, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.

Z powołanych przepisów wynika, że organy władzy publicznej nie będą podatnikami podatku od towarów i usług w związku z realizacją zadań, które podejmują jako podmioty prawa publicznego, nawet jeśli pobierają należności, opłaty lub składki. Organy te, będą natomiast podatnikami podatku od towarów i usług, w przypadku wykonywanych przez nie czynności na podstawie umów cywilnoprawnych.

Kryterium podziału stanowi charakter wykonywanych czynności: czynności o charakterze publicznoprawnym wyłączają te podmioty z kategorii podatników, natomiast czynności o charakterze cywilnoprawnym skutkują uznaniem tych podmiotów za podatników podatku od towarów i usług, a realizowane przez nie odpłatne dostawy towarów i świadczenie usług podlegają opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.

W myśl art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t. j. Dz. U. z 2023 r., poz. 40):

Gmina wykonuje zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność.

Stosownie do art. 6 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym:

Do zakresu działania gminy należą wszystkie sprawy publiczne o znaczeniu lokalnym, niezastrzeżone ustawami na rzecz innych podmiotów.

Zgodnie z art. 7 ust. 1 pkt 3 ustawy o samorządzie gminnym:

Zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty należy do zadań własnych gminy. W szczególności zadania własne obejmują sprawy wodociągów i zaopatrzenia w wodę, kanalizacji, usuwania i oczyszczania ścieków komunalnych, utrzymania czystości i porządku oraz urządzeń sanitarnych, wysypisk i unieszkodliwiania odpadów komunalnych, zaopatrzenia w energię elektryczną i cieplną oraz gaz.

Z opisu sprawy wynika, że realizują Państwo projekt pn. „…”. Celem projektu jest realizacja zasad racjonalnej gospodarki odpadami, a w szczególności hierarchii sposobów postępowania z odpadami poprzez budowę PSZOK na terenie Miasta. Uważacie Państwo, że w opisanej sytuacji prawo do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony nie będzie przysługiwało, bowiem przysługuje ono wyłącznie gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. Twierdzicie, że taka sytuacja nie zachodzi gdyż realizacja projektu nie będzie miała związku z jakimikolwiek czynnościami opodatkowanymi podatkiem VAT.

W tej sytuacji należy się z Państwem zgodzić, bo jak już wskazano na wstępie, odliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ust. 1 ustawy uwarunkowane jest tym, aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane przez podatnika podatku VAT w ramach działalności gospodarczej do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.

Zatem podstawowym warunkiem, którego spełnienie należy analizować w aspekcie prawa do odliczenia podatku naliczonego, jest związek dokonywanych nabyć towarów i usług ze sprzedażą uprawniającą do dokonywania takiego odliczenia, czyli sprzedażą generującą podatek należny.

Odnosząc powyższe do opisu sprawy stwierdzić trzeba, że skoro efekty projektu nie będą przez Miasto wykorzystywane do czynności opodatkowanych podatkiem VAT to związek taki nie wystąpi.

W konsekwencji ze względu na niespełnienie podstawowej pozytywnej przesłanki warunkującej prawo do odliczenia podatku naliczonego, jaką jest związek zakupów z wykonanymi czynnościami opodatkowanymi, nie będą mieli Państwo w związku z realizacją opisanego projektu prawa do odliczenia podatku naliczonego w całości ani w części.

Tym samym Państwa stanowisko jest prawidłowe.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego, które Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązuje w dniu wydania interpretacji.

Ponadto należy także zauważyć, że pojęcie „kosztu kwalifikowalnego” nie jest pojęciem podatkowym i organy podatkowe nie są właściwe do rozstrzygania wątpliwości podatników odnośnie możliwości zaliczania wartości podatku od towarów i usług do kosztów kwalifikowalnych. Kwestię tę rozstrzygają bowiem przepisy regulujące zasady korzystania ze środków pomocowych. Zasady i przepisy podatkowe przywołane w uzasadnieniu niniejszej interpretacji mogą być jedynie pomocne Wnioskodawcy przy dokonywaniu oceny, czy podatek VAT w tej sytuacji powinien być kosztem kwalifikowalnym.

Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty opis sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Państwa w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego w opisie sprawy, udzielona odpowiedź straci swą aktualność.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

- Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.

- Zgodnie z art. 14na § 1 ustawy Ordynacja podatkowa:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

z zastosowaniem art. 119a;

w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

- Stosownie do art. 14na § 2 ustawy Ordynacja podatkowa:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 259; dalej jako „PPSA”.

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

- w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA),

albo

- w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00