Zawarcie umowy audytu z naruszeniem przepisów o finansach publicznych
Nieprawidłowość
W umowie zawartej przez gminę z usługodawcą wewnętrznym o prowadzenie audytu w JST nie zawarto postanowień w zakresie sposobu postępowania z dokumentami wytworzonymi dla celów prowadzenia audytu wewnętrznego.
Prawidłowe postępowanie
W umowie o prowadzenie audytu trzeba obowiązkowo zawrzeć postanowienia określające sposób postępowania z dokumentami (w tym także w formie elektronicznej) wytworzonymi dla celów prowadzenia audytu wewnętrznego – tak aby zapewnić ich dostępność, ochronę przed nieupoważnionym rozpowszechnianiem, uszkodzeniem lub zniszczeniem. Wymaga tego art. 279 ust. 2 ustawy o finansach publicznych (dalej: u.f.p.). Dokumentacja, jaką musi prowadzić obowiązkowo audytor wewnętrzny, wymieniona została w § 5 rozporządzenia w sprawie audytu wewnętrznego. Należy do niej:
