Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Artykuł aktualny na dzień 20-04-2024
Artykuł aktualny na dzień 20-04-2024
Data publikacji: 2023-04-27

Bhp w przestrzeniach coworkingowych

Współdzielenie przestrzeni do pracy jest z perspektywy finansowej niezwykle korzystne dla pracodawców, ponieważ koszty związane z najmem stanowisk w biurze coworkingowym są niższe niż najem całego lokalu. Przedsiębiorca nie musi również martwić się o ewentualne problemy związane z lokalem, nie dotyczy go naprawa przeciekającego dachu czy uszkodzonych urządzeń higieniczno-sanitarnych. Wykorzystywanie przestrzeni coworkingowej nie zwalnia jednak pracodawcy z obowiązku zapewnienia wykonującym w niej pracy pracownikom bezpiecznych i higienicznych warunków pracy.

Coworking narodził się pod koniec XX wieku w Stanach Zjednoczonych i jeszcze do niedawna kojarzył się wyłącznie z freelancerami dzielącymi wspólnie przestrzeń do pracy. Idei współdzielenia miejsca pracy przyświecało zmniejszenie kosztów ponoszonych na prowadzenie samodzielnego biura, ale także możliwość dzielenia się wiedzą z konkretnego obszaru działalności. Biura coworkingowe funkcjonowały na zasadzie podnajmu powierzchni lokalu przez osobę, która podobnie jak jej najemcy, prowadziła w niej swoją działalność.

Od kilku lat zauważalna jest zmiana sposobu funkcjonowania biur coworkingowych, na co wpływ miała również pandemia COVID-19. Obecnie przestrzenie coworkingowe zarządzane są przez profesjonalne firmy wynajmujące miejsce do pracy nie tylko indywidualnym przedsiębiorcom, ale także pracodawcom kierującym na tzw. gorące biurka swoich pracowników.

Zarządzenie bhp poza zakładem pracy

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00