Informacje wykluczone z regulaminu można umieścić na tablicy informacyjnej
Rada gminy nie może powtarzać w regulaminach korzystania z parków miejskich, boisk, placów zabaw czy siłowni plenerowych zapisów z ustaw i rozporządzeń. Dopuszczalne jest natomiast omawianie nakazów i zakazów wynikających z ustaw na tablicach informacyjnych w obrębie miejskich terenów zielonych.
Uchwała rady gminy – będąca aktem prawa miejscowego – musi uwzględniać unormowania zawarte w aktach prawnych wyższego rzędu. Ale nie może bez potrzeby powielać w swojej treści postanowień ustawowych. A formą takiego powielenia jest także omówienie tych zakazów w regulaminie – nawet bez dosłownego ich powtarzania. Takie wnioski można wyprowadzić z wyroku NSA z 20 grudnia 2022 r. (sygn. akt III OSK 6962/21). Sąd orzekł w nim na niekorzyść gminy co do przyjętych przez nią zasad konstrukcji regulaminu korzystania z miejskich siłowni plenerowych.
Zasady i tryb korzystania z obiektów i urządzeń użyteczności publicznej
Reguły i tryb korzystania z obiektów i urządzeń użyteczności publicznej (takich jak np. siłownie plenerowe) muszą być przez radę gminy określone zgodnie z zasadami techniki prawodawczej.
