eporadnia.infor.pl 1/2000 z 01.01.2000 [dodatek: eporadnia.infor.pl]
Porada aktualna
na dzień 07.12.2025
Data publikacji: 22.06.2023
Jakie obowiązki ma firma w związku z przyjęciem pracowników do międzyzakładowej organizacji związkowej
PROBLEM
W dniu 16 maja 2023 r. otrzymaliśmy e-mail z międzyzakładowej organizacji związkowej o przyjęciu jednego z naszych pracowników do grona członków związku. W zakładzie pracy nie mamy żadnej zakładowej organizacji pracy. Jakie mamy obowiązki względem zaistniałej sytuacji? Czy oprócz konieczności konsultowania ze związkami międzyzakładowymi ewentualnych spraw dotyczących pracownika - członka związków zawodowych w zakresie np. wypowiedzenia stosunku pracy, jednostronnych zmian na niekorzyść pracownika w zakresie warunków pracy, mamy obowiązek konsultowania zmian w zakresie regulaminu pracy, regulaminu wynagradzania, bądź innych dokumentów? Proszę o ich wymienienie. Niestety statut związku nie jest dostępny na żadnej stronie.
