Rejestr umów wymaga korekty
Od nowego roku rusza rejestr umów jednostek sektora finansów publicznych. Ogólnopolskie Porozumienie Organizacji Samorządowych (OPOS) oszacowało, że do rejestru będzie trafiać rocznie 100 mln umów. Wypełnienie tych obowiązków będzie kosztowało zobowiązanych ponad 418 mln zł rocznie. OPOS przygotowało własny projekt zmian przepisów i liczy, że przekona posłów do proponowanych rozwiązań.
Nowy obowiązek to efekt wprowadzonych zmian w ustawie z 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (dalej: u.f.p.). Utworzony został rejestr umów zawartych przez jednostki sektora finansów publicznych (art. 34a ust. 1 u.f.p.).
Umowy rejestrowane w systemie
Rejestr umów jest systemem teleinformatycznym prowadzonym przez Ministra Finansów. Mają w nim być zamieszczane informacje o umowach zawartych w formie pisemnej, dokumentowej, elektronicznej oraz innej formie szczegółowej, których wartość przedmiotu przekracza 500 zł.
