Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Porada aktualna na dzień 28-04-2024
Porada aktualna na dzień 28-04-2024
Data publikacji: 2023-09-06

Kiedy można skorzystać z ulgi na złe długi, jeżeli na fakturze lub w umowie nie ma wskazanego terminu płatności

PROBLEM

18 marca 2023 r. wystawiliśmy fakturę za towar, która do tej pory nie została uregulowana przez kontrahenta. Na fakturze nie określono jednak terminu płatności, z tym kontrahentem nie mieliśmy również zawartej pisemnej umowy. Na dzień dokonania transakcji posiadaliśmy status czynnego podatnika VAT. Czy w takiej sytuacji mamy prawo skorzystać z ulgi na złe długi?

RADA

W przedstawionej sytuacji termin zapłaty wyznacza wezwanie kontrahenta do uiszczenia płatności za zakupiony towar. Jeżeli klient nie został jeszcze wezwany przez Państwa do zapłaty za zakupiony towar, powinni go Państwo wezwać. Z ulgi na złe długi można skorzystać w okresie rozliczeniowym, w którym upłynie 90 dni od dnia pierwszego wezwania kontrahenta do zapłaty. 

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00