e-Doręczenia ‒ co zrobić, żeby nie zaliczyć falstartu
10 grudnia 2023 r. to data szczególnie ważna dla samorządu. To właśnie tego dnia korzystanie z systemu e-Doręczeń stanie się obowiązkiem, a nie jedynie prawną możliwością. Jak dobrze przygotować się do wdrożenia nowego systemu oraz co zrobić, żeby spełnić obowiązki ustawowe?
Jednostki samorządu terytorialnego i ich związki oraz związki metropolitalne, a także samorządowe zakłady budżetowe będą zobowiązane do stosowania regulacji ustawowej w zakresie doręczeń elektronicznych począwszy od 10 grudnia br. W katalogu tym nie ujęto natomiast m.in. tworzonych przez JST jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej, co oznacza, że samorządowe szkoły czy przedszkola wdrożą e-Doręczenia dopiero od 1 stycznia 2025 r. Również spółki komunalne, tworzone w postaci spółek z ograniczoną odpowiedzialnością oraz spółek akcyjnych, nie będę musiały stosować e-Doręczeń aż do końca 2024 r.
