Jakie dane powinny znaleźć się na pieczątkach imiennych pracowników jednostki budżetowej
Powszechnie obowiązujące przepisy prawa nie określają, jakie dane mogą, czy też powinny znajdować się na pieczątkach imiennych pracowników zatrudnionych w jednostkach samorządowych. Czy konieczne jest umieszczenie na pieczęci imiennej pracownika symboli tytułu zawodowego, np. mgr inż.? Czy – biorąc pod uwagę art. 21 ustawy z 29 września 1994 r. o rachunkowości (dalej: uor) – postawienie samej parafki (nieczytelny podpis bez nazwy stanowiska) bez pieczęci na opisie dowodu księgowego, która nie pozwala na zidentyfikowanie pracownika jest postępowaniem prawidłowym?
Jak wygląda pieczątka imienna i co powinna zawierać?
Nie ma przepisów prawnych opisujących te zasady. Pod rządami poprzednich (uchylonych) instrukcji kancelaryjnych pieczęć była czymś niezwykle ważnym, decydującym o legalności dokumentu. Przechowywanie i używanie ich niezgodnie z precyzyjnymi instrukcjami wewnętrznymi było traktowane jako jedno z najpoważniejszych przewinień zagrożonych odpowiedzialnością dyscyplinarną, a nawet karną. Produkcja pieczątek była obwarowana licznymi warunkami i ściśle nadzorowana, określony był również kolor tuszu dla poszczególnych jednostek. Obecnie wykonanie pieczątki jest możliwe bez zbędnych formalności.
