Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 30 stycznia 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL3.4012.33.2024.1.KFK

Brak prawa do odliczenia podatku VAT w związku z realizacją projektu.

Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

15 stycznia 2024 r. wpłynął Państwa wniosek z 3 stycznia 2024 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy podatku od towarów i usług w zakresie braku możliwości odliczenia naliczonego podatku VAT od wydatków związanych z realizacją Projektu pn.: „(…)”.

Treść wniosku jest następująca:

Opis zdarzenia przyszłego

Stowarzyszenie prowadzi działania na rzecz osób zagrożonych wykluczeniem społecznym, w tym osób bezrobotnych, podmiotów ekonomii społecznej, w tym przedsiębiorstw społecznych oraz realizuje projekty finansowane ze środków Unii Europejskiej i budżetu państwa.

Wojewódzki Urząd Pracy w (…) na podstawie art. 39 ustawy o zasadach realizacji zadań finansowanych ze środków europejskich w perspektywie finansowej 2021-2027 ogłosił otwarty nabór partnerów spoza sektora finansów publicznych w celu wspólnego przygotowania i realizacji projektu w trybie niekonkurencyjnym w ramach Działania (…). Projekt przewidziany jest do realizacji w ramach Programu (…).

Stowarzyszenie wzięło udział w otwartym naborze partnerów i zostało wybrane jako partner do wspólnej realizacji Projektu w ramach (…). Lider partnerstwa złożył do Instytucji Organizującej Nabór wniosek o dofinansowanie Projektu o numerze (…) i nazwie „(…)”. Wniosek o dofinansowanie Projektu został poddany ocenie formalnej i merytorycznej, po czym został skierowany do negocjacji, a po zakończeniu procedury, Uchwałą Nr (…), został wybrany do dofinansowania w ramach naboru nr (…).

W (…) roku Stowarzyszenie planuje zawarcie umowy partnerskiej z Liderem Projektu oraz rozpoczęcie realizacji działań Projektu w ramach partnerstwa, zaś zakończenie Projektu planowane jest na (…).

Działania zaplanowane w Projekcie mają za zadanie osiągnięcie celu (…), tj. objęcie wsparciem łącznie (…) osób, doprowadzenie do podjęcia zatrudnienia (…) osób oraz uzyskanie kwalifikacji przez (…) osób.

Projekt skierowany jest głównie do pracowników (…) zagrożonych utratą pracy oraz tych, którzy utracili zatrudnienie. Ponadto, uczestnikami Projektu mogą być pracownicy branż związanych z sektorem (…) oraz członkowie rodzin lub/i osoby prowadzące wspólne gospodarstwo domowe z ww. osobami, którzy nie posiadają źródła dochodu.

Celem Projektu jest doprowadzenie Uczestników Projektu do zatrudnienia u nowego pracodawcy i utrzymanie trwałości nowego miejsca pracy. Wsparcie w Projekcie polega (…).

Zgodnie z założeniami Projektu, przed przystąpieniem do danej ścieżki wsparcia, dla każdego Uczestnika Projektu zostanie opracowany Indywidualny Plan Działania, który diagnozując predyspozycje pozwoli na wybór odpowiedniej ścieżki. Jedną ze ścieżek rozwoju jest ścieżka nr (…), realizowana przez Stowarzyszenie. Polega ona na świadczeniu usług przez podmiot posiadający doświadczenie w obszarze (…).

W treści wniosku o dofinansowanie Projektu, Stowarzyszenie złożyło oświadczenie o tym, że realizując powyższy Projekt nie ma prawnej możliwości odzyskania poniesionego kosztu podatku od towarów i usług, którego wysokość została zawarta w budżecie Projektu. Ponadto, w treści wniosku o dofinansowanie Projektu zawarto oświadczenie, że w ramach Projektu nie będą pobierane jakiekolwiek opłaty od jego uczestników, których wniesienie nawet potencjalnie mogłoby zostać odczytane jako świadczenie wzajemne, stanowiące odpłatność za realizację działań Stowarzyszenia dla uczestników Projektu. Dodatkowo Projekt nie będzie generował dochodu – w tabeli budżetowej wniosku o dofinansowanie Projektu, w odniesieniu do dochodu potencjalnie generowanego przez Projekt wskazano, że wynosił będzie on 0,00 zł.

Stowarzyszenie – w związku z inną działalnością niż prowadzenie działalności statutowej związanej z realizacją działań współfinansowanych ze środków publicznych – jest czynnym podatnikiem VAT. Jest to działalność gospodarcza sensu stricte (która ma marginalny charakter w odniesieniu do działań współfinansowanych ze środków publicznych), z której uzyskany dochód w całości przeznaczany jest na prowadzenie działalności statutowej (nigdy nie dochodzi do wypłaty zysku). Oczywistym jest, że w tym zakresie Stowarzyszenie podlega pod przepisy UPTU, a w związku z powyższym jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem VAT.

Działania wskazane powyżej, zaplanowane do realizacji w Projekcie przez Stowarzyszenie, są działalnością typu non-profit i nie są nakierowane na zysk, w całości są też zgodne z celami Stowarzyszenia. Uzyskane w ramach Projektu środki mają służyć jedynie pokryciu kosztów związanych z realizacją Projektu. Ze względu na taki charakter działalności statutowej, nie jest ona działalnością gospodarczą (nie służy wygenerowaniu zysku), a co za tym nie jest działalnością opodatkowaną z punktu widzenia ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2023 r. poz. 1570, 1598, 1852), zwanej dalej UPTU. W wyniku realizacji ww. Projektu działalność Stowarzyszenia nie będzie skutkować powstaniem obowiązku podatkowego w zakresie podatku od towarów i usług. Efekty powstałe w wyniku realizacji Projektu nie będą związane w żaden sposób z czynnościami opodatkowanymi tym podatkiem.

W ramach działalności statutowej prowadzonej w ramach Projektu współfinansowanego ze środków publicznych Stowarzyszenie dokonywać będzie zakupu towarów i usług (w rozumieniu UPTU) służących realizacji tego Projektu. Będzie to przede wszystkim: (…).

Wymienione powyżej towary i usługi są nabywane często (ale nie zawsze) od czynnych zarejestrowanych podatników VAT, a zatem są dokumentowane fakturami VAT, na których wykazywany jest podatek należny. W związku z nabyciem towarów i usług w ramach Projektu, faktury będą wystawiane na Stowarzyszenie.

Pytanie

Czy prawidłowe jest stanowisko określające, że w przypadku zakupu towarów i usług na potrzeby działalności związanej z realizacją Projektu, a co za tym idzie działalności nie stanowiącej z punktu widzenia Stowarzyszenia działalności opodatkowanej podatkiem od towarów i usług, Stowarzyszenie nie ma prawnej możliwości odliczenia naliczonego podatku VAT (tj. obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego) zgodnie z przepisami prawa krajowego?

Państwa stanowisko w sprawie

Na podstawie art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2023 r. poz. 1570, 1598,1852), zwanej dalej UPTU, podatnikowi, o którym mowa w art. 15 UPTU, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w zakresie, w jakim nabywane przez niego towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. Prawo do obniżenia, o którym mowa w art. 86 ust. 1 UPTU przysługuje z zastrzeżeniem:

1. art. 114, który dotyczy opodatkowania ryczałtem usług taksówkowych, który to zatem przepis nie ma zastosowania w przypadku Spółdzielni;

2. art. 119 ust. 4, który dotyczy szczególnej procedury przy świadczeniu usług turystyki, który to zatem przepis nie ma zastosowania w przypadku Spółdzielni;

3. art. 120 ust. 17 i 19, które dotyczą szczególnej procedury w zakresie dostawy towarów używanych, dzieł sztuki, przedmiotów kolekcjonerskich i antyków, który to zatem przepis nie ma zastosowania w przypadku Spółdzielni;

4. art. 124 który dotyczy szczególnej procedury dotyczącej złota inwestycyjnego, który to zatem przepis nie ma zastosowania w przypadku Spółdzielni.

W przedstawionym stanie faktycznym zakupy towarów i usług związanych z realizacją projektów finansowanych ze środków publicznych nie będą w żaden sposób związane z działalnością opodatkowaną (w rozumieniu UPTU) Podatnika.

Kluczowe znaczenie ma zatem warunek zawarty w art. 86 ust. 1 UPTU mówiący o prawie do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w zakresie, w jakim nabywane przez niego towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych.

Podstawowym warunkiem, którego spełnienie należy analizować w aspekcie prawa do odliczenia podatku jest związek dokonywanych nabyć towarów i usług ze sprzedażą uprawniającą do dokonywania takiego odliczenia, czyli sprzedażą generującą podatek należny.

W ramach realizacji opisanego Projektu powyższy warunek, uprawniający do odliczenia podatku naliczonego, nie jest spełniony. W ramach realizacji Projektu nie będzie prowadzona żadna sprzedaż. W ramach Projektu Stowarzyszenie nie będzie działać jako przedsiębiorca w rozumieniu UPTU oraz nie będzie prowadzić działalności gospodarczej w rozumieniu UPTU. Towary i usługi zakupione w ramach realizacji zadań w Projekcie będą wykorzystywane wyłącznie do czynności nieopodatkowanych, co zatem determinuje brak możliwości odliczenia podatku od towarów i usług wynikającego z ich zakupu (podatku naliczonego).

W konsekwencji, z uwagi na niespełnienie podstawowej przesłanki warunkującej prawo do odliczenia podatku naliczonego, jaką jest związek zakupów z wykonanymi czynnościami opodatkowanymi, Stowarzyszenie nie będzie mieć prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wynikającego z faktur dotyczących zakupów dokonywanych w związku z realizacją Projektu.

Prawidłowym zatem według Stowarzyszenia realizującego Projekt pn.: „(…)” jest stanowisko, że w związku z realizacją Projektu nie ma ono prawnej możliwości odliczenia podatku od towarów i usług (tj. obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego) zgodnie z przepisami prawa krajowego, gdyż zakupy towarów i usług związanych z realizacją Projektu (finansowanego ze środków publicznych i nie mającego na celu osiągnięcia zysku) nie będą w żaden sposób związane z działalnością opodatkowaną (w rozumieniu ustawy o VAT) Stowarzyszenia.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1570 ze zm.), zwanej dalej „ustawą”:

W zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

W myśl art. 86 ust. 2 pkt 1 ustawy:

Kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu:

a)nabycia towarów i usług,

b)dokonania całości lub części zapłaty przed nabyciem towaru lub wykonaniem usługi.

Na podstawie art. 87 ust. 1 ustawy:

W przypadku gdy kwota podatku naliczonego, o której mowa w art. 86 ust. 2, jest w okresie rozliczeniowym wyższa od kwoty podatku należnego, podatnik ma prawo do obniżenia o tę różnicę kwoty podatku należnego za następne okresy lub do zwrotu różnicy na rachunek bankowy.

Zasady dokonywania zwrotu różnicy podatku na rachunek bankowy podatnika określone zostały w art. 87 ust. 2 – ust. 6l ustawy.

Wyjaśnić należy, że przepisy art. 87 ustawy regulują sposób dokonania przez podatnika rozliczenia w sytuacji, gdy w danym okresie rozliczeniowym deklaruje on nadwyżkę podatku naliczonego nad należnym. Przepisy te umożliwiają otrzymanie przez podatnika rzeczywistego zwrotu nadwyżki podatku naliczonego. Warunkiem, który musi spełnić podatnik, by domagać się zwrotu, jest powstanie w okresie rozliczeniowym różnicy pomiędzy kwotą podatku naliczonego a kwotą podatku należnego. Powyższe wynika z zasady określonej w przywołanym powyżej art. 87 ust. 1 ustawy.

Jak wynika z powołanych przepisów, prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług, oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. Warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest związek zakupów z wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi, tzn. których następstwem jest określenie podatku należnego (powstanie zobowiązania podatkowego).

Przedstawiona wyżej zasada wyklucza zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są w ogóle wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych.

Ponadto podkreślić należy, że ustawodawca zapewnił podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego w całości lub w części, pod warunkiem spełnienia przez niego zarówno przesłanek pozytywnych, wynikających z art. 86 ust. 1 ustawy oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy. Przepis ten określa listę wyjątków, które pozbawiają podatnika prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

W świetle art. 88 ust. 4 ustawy:

Obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się również do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni, zgodnie z art. 96, z wyłączeniem przypadków, o których mowa w art. 86 ust. 2 pkt 7.

Zgodnie z powyższą regulacją, z prawa do odliczenia podatku skorzystać mogą wyłącznie podatnicy, którzy są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni.

Zatem, aby podmiot mógł skorzystać z prawa do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony, związany z dokonanym nabyciem towarów i usług, w pierwszej kolejności winien spełnić przesłanki umożliwiające uznanie go – dla tej czynności – za podatnika podatku od towarów i usług, działającego w ramach prowadzonej działalności gospodarczej.

Opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług zgodnie z zasadą powszechności opodatkowania podlegają wszelkie transakcje, których przedmiotem jest dostawa towarów lub świadczenie usług, pod warunkiem, że są one realizowane przez „podatników” w rozumieniu ustawy i wykonywane w ramach działalności gospodarczej.

Według zapisu art. 15 ust. 1 ustawy:

Podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Zgodnie z art. 15 ust. 2 ustawy:

Działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Natomiast na mocy art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 7 kwietnia 1989 r. Prawo o stowarzyszeniach (t. j. Dz. U. z 2020 r. poz. 2261):

Stowarzyszenie jest dobrowolnym, samorządnym, trwałym zrzeszeniem o celach niezarobkowych.

Stosownie do art. 2 ust. 2 ustawy Prawo o stowarzyszeniach:

Stowarzyszenie samodzielnie określa swoje cele, programy działania i struktury organizacyjne oraz uchwala akty wewnętrzne dotyczące jego działalności.

Na mocy art. 34 ustawy Prawo o stowarzyszeniach:

Stowarzyszenie może prowadzić działalność gospodarczą, według ogólnych zasad określonych w odrębnych przepisach. Dochód z działalności gospodarczej stowarzyszenia służy realizacji celów statutowych i nie może być przeznaczony do podziału między jego członków.

Zaznaczyć należy, że działalność statutowa stowarzyszenia to działalność zgodna z jego statutem, w którym wymienione są cele działalności stowarzyszenia i sposoby ich realizacji. Działalność statutowa nie jest nastawiona na zysk, czyli nie jest to działalność gospodarcza, która w organizacji pozarządowej jest tylko działalnością pomocniczą.

W analizowanym przypadku Państwa wątpliwości dotyczą możliwości odliczenia podatku VAT od wydatków związanych z realizacją Projektu pn.: „(…)”.

Jak wynika z powołanych powyżej przepisów prawa, rozliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ust. 1 ustawy uwarunkowane jest tym, aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane przez zarejestrowanego, czynnego podatnika podatku VAT, w ramach działalności gospodarczej, do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.

Jak wskazali Państwo w opisie sprawy, w ramach Projektu nie będą pobierane jakiekolwiek opłaty od jego uczestników, których wniesienie nawet potencjalnie mogłoby zostać odczytane jako świadczenie wzajemne, stanowiące odpłatność za realizację działań Stowarzyszenia dla uczestników Projektu. Projekt nie będzie generował dochodu – w tabeli budżetowej wniosku o dofinansowanie Projektu, w odniesieniu do dochodu potencjalnie generowanego przez Projekt wskazali Państwo, że wynosił on będzie 0,00 zł.

Mając na względzie powołane powyżej przepisy, stwierdzić należy, że w przedmiotowej sprawie nie są spełnione podstawowe warunki uprawniające do odliczenia podatku naliczonego od wydatków związanych z realizacją przedmiotowego Projektu.

Wynika to z faktu, iż pomimo że są Państwo zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku VAT to – jak Państwo wskazali – w wyniku realizacji ww. Projektu działalność Stowarzyszenia nie będzie skutkować powstaniem obowiązku podatkowego w zakresie podatku od towarów i usług. Efekty powstałe w wyniku realizacji Projektu nie będą związane w żaden sposób z czynnościami opodatkowanymi tym podatkiem. Zatem, efekty realizacji zadania nie będą związane z czynnościami opodatkowanymi podatkiem VAT.

Zatem, zgodnie z brzmieniem art. 86 ust. 1 ustawy, nie będą mieli Państwo prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wykazanego w fakturach dokumentujących zakup towarów i usług związanych z realizacją przedmiotowego Projektu, jak również nie będą mieli Państwo prawa do zwrotu różnicy podatku na podstawie art. 87 ust. 1 ustawy.

Podsumowując, w związku z realizacją Projektu pn.: „(…)” nie będą mieli Państwo prawa do odliczenia podatku VAT, tj. obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, gdyż zakupy towarów i usług związanych z realizacją Projektu (finansowanego ze środków publicznych i nie mającego na celu osiągnięcia zysku) nie będą w żaden sposób związane z działalnością opodatkowaną (w rozumieniu ustawy o VAT) Stowarzyszenia.

Tym samym Państwa stanowisko uznano za prawidłowe.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego, które Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązuje w dniu wydania interpretacji.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

· Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.

· Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

· Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w (…). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1634 ze zm.; dalej jako „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

· w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA),

albo

· w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00