Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Porada aktualna na dzień 28-04-2024
Porada aktualna na dzień 28-04-2024
Data publikacji: 2024-02-14

Czy pracodawca może na prośbę pracownika zrezygnować z zapewnienia mu dodatkowego monitora

PROBLEM

Pracodawca rozpoczął proces dostosowywania stanowisk pracy wyposażonych w systemy przenośne (laptopy) do nowych wymagań bhp oraz ergonomii, wyposażając pracowników w zewnętrzne monitory ekranowe, niezależne klawiatury oraz myszy. Część pracowników złożyła pracodawcy oświadczenia, że są przyzwyczajeni do pracy wyłącznie z wykorzystaniem laptopa, bez dodatkowych akcesoriów, w związku z tym nie chcą i nie będą ich używać. Czy w takich przypadkach pracodawca ma prawo odstąpić od zapewnienia dodatkowego wyposażenia stanowisk pracy? 

RADA

Przepisy rozporządzenia w sprawie bhp na stanowiskach wyposażonych w monitory ekranowe mają charakter bezwzględnie obowiązujący w zakresie wyposażenia stanowisk pracy. Zatem w przypadku stosowania systemów przenośnych (laptopów), niezależnie od woli pracownika, pracodawca powinien doposażyć takie stanowisko pracy, aby dostosować je do aktualnych wymogów bhp oraz ergonomii. Powinno się to odbyć bez względu na deklaracje pracowników o niechęci stosowania dodatkowego sprzętu. Ponadto kwestia bieżącego użytkowania dodatkowego wyposażenia przez pracowników powinna być weryfikowana przez osoby kierujące pracownikami.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00