Wyrok WSA w Gdańsku z dnia 9 marca 2022 r., sygn. II SA/Gd 561/21
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gdańsku w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Magdalena Dobek- Rak Sędziowie: Sędzia WSA Diana Trzcińska Sędzia WSA Dariusz Kurkiewicz (spr.) Protokolant Referent Dagmara Szymańska po rozpoznaniu w dniu 9 marca 2022 r. w Gdańsku na rozprawie sprawy ze skargi Spółdzielni Mieszkaniowej Budownictwa Jednorodzinnego "A" na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego z dnia 28 czerwca 2021 r. nr [...] w przedmiocie warunków zabudowy oddala skargę.
Uzasadnienie
Skarga Spółdzielni Mieszkaniowej na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego z dnia 28 czerwca 2021r. utrzymującą w mocy decyzję Prezydenta Miasta z 19 lutego 2021r. o ustaleniu warunków zabudowy i szczegółowych zasadach zagospodarowania terenu oraz jego zabudowy dla inwestycji polegającej na budowie drogi wewnętrznej wraz z przebudową parkingu w G. przy ul. B. na dz.nr [..] w obrębie [..], została wniesiona w następującym stanie sprawy:
Inwestor S.N. wystąpił z wnioskiem o ustalenie warunków zabudowy dla inwestycji polegającej na budowie drogi wewnętrznej wraz z przebudową parkingu w G. przy ul. B. na dz. nr [..] w obrębie [..].
Przedmiotowa działka znajduje się w obszarze miasta, na którym brak obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Zarządca drogi pozytywnie uzgodnił projekt decyzji w zakresie komunikacji, dodatkowo na lokalizację zjazdu została wydana decyzja z 4 sierpnia 2020r. Szczegółowe parametry techniczne drogi, jak też ostateczny jej przebieg i usytuowanie uściślone będzie na etapie pozwolenia na budowę i tam też badana będzie zgodność z obowiązującymi przepisami w tym zakresie. W punkcie 6 decyzji wskazano położenie terenu inwestycji w strefie ograniczeń od linii napowietrznych 110kV oraz konieczność eliminowania wszelkich kolizji z istniejącym i projektowanym uzbrojeniem na warunkach gestorów sieci. Zatem na etapie projektu budowlanego inwestor winien uzgodnić planowane rozwiązania projektowe oraz uzyskać warunki na jakich zasadach może prowadzić budowę. Istniejąca linia napowietrzna nie wyklucza lokalizacji pod nią dróg, przebiega ona również nad istniejącą ulicą R.
