Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 6 maja 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP2-1.4010.152.2024.2.KW
Prawidłowe jest Państwa stanowisko zgodnie z którym wniesienie do Fundacji rodzinnej przez fundatora Akcji na fundusz założycielski Fundacji lub w formie darowizny na jej pozostały majątek będzie zwolnione z podatku CIT na podstawie art. 6 ust. 1 pkt 25 ustawy o updop po stronie Fundacji, a tym samym Fundacja nie będzie zobowiązana rozpoznać przychodu podatkowego dla celów podatku dochodowego od osób prawnych w związku z otrzymaniem Akcji.
Interpretacja indywidualna - stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w zakresie ustalenia czy wniesienie do Fundacji rodzinnej przez fundatora Akcji na fundusz założycielski Fundacji lub w formie darowizny na jej pozostały majątek będzie zwolnione z podatku dochodowego od osób prawnych po stronie Fundacji, na podstawie art. 6 ust. 1 pkt 25 ustawy o CIT, a więc Fundacja nie będzie zobowiązana rozpoznać przychodu podatkowego dla celów podatku dochodowego od osób prawnych w związku z otrzymaniem Akcji - jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
20 marca 2024 r. wpłynął Państwa wniosek z 20 marca 2024 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalenia czy wniesienie do Fundacji rodzinnej przez fundatora Akcji na fundusz założycielski Fundacji lub w formie darowizny na jej pozostały majątek będzie zwolnione z podatku dochodowego od osób prawnych po stronie Fundacji, na podstawie art. 6 ust. 1 pkt 25 ustawy o CIT, a więc Fundacja nie będzie zobowiązana rozpoznać przychodu podatkowego dla celów podatku dochodowego od osób prawnych w związku z otrzymaniem Akcji.
Treść wniosku jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego
Wnioskodawca jest fundacją rodzinną w organizacji pod nazwą (...) Fundacja Rodzina w organizacji z siedzibą w Polsce (dalej Fundacja).
Fundator jako osoba fizyczna, będąca polskim rezydentem podatkowym, podlegającym w Polsce nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu, w dniu 13 października 2023 złożył oświadczenie - akt założycielski (...). Fundacji Rodzinnej z siedzibą w Polsce. Fundator zgłosił wniosek o wpis Fundacji do rejestru fundacji rodzinnych, jednak Fundacja nie została do dnia dzisiejszego wpisana do rejestru. Do dnia dzisiejszego nie zostało także wydane postanowienie sądu rejestrowego odmawiające jej zarejestrowania. Fundacja funkcjonuje więc jako fundacja rodzinna w organizacji i reprezentowana jest przez fundatora. Fundacja została utworzona i zostanie zarejestrowana zgodnie z ustawą o fundacjach rodzinnych z dnia 26 stycznia 2023 r. Fundator jest również beneficjentem Fundacji.
Po dniu wpisu Fundacji do rejestru fundacji rodzinnych, tj. na etapie jej funkcjonowania, fundator zamierza wnieść do Fundacji posiadane składniki majątkowe w postaci akcji w spółce akcyjnej z siedzibą w Polsce (dalej Spółka Akcyjna), będącej spółką publiczną ("Składniki majątkowe lub Akcje"). Akcje są majątkiem prywatnym fundatora, który otrzymał on od Spółki Akcyjnej w ramach programu motywacyjnego dla pracowników Spółki Akcyjnej. Wnosząc Akcje do Fundacji fundator nie prowadzi działalności gospodarczej i nie jest podatnikiem podatku VAT. Wniesienie Składników majątkowych nastąpi na fundusz założycielski Fundacji lub w formie darowizny na pozostały majątek Fundacji.
W efekcie Fundacja stanie się właścicielem Akcji a tym samym akcjonariuszem Spółki Akcyjnej. Fundator Fundacji jako beneficjent, wnosząc do niej Akcje nie otrzyma w zamian żadnych udziałów, certyfikatów lub innych instrumentów prawnych, które dawałyby mu tytuł prawny do wniesionego do Fundacji majątku w postaci Składników majątkowych lub do otrzymania od Fundacji innego rodzaju świadczeń z tego tytułu.
Pytanie
Czy wniesienie do Fundacji rodzinnej przez fundatora Akcji na fundusz założycielski Fundacji lub w formie darowizny na jej pozostały majątek będzie zwolnione z podatku dochodowego od osób prawnych po stronie Fundacji, na podstawie art. 6 ust. 1 pkt 25 ustawy o CIT, a więc Fundacja nie będzie zobowiązana rozpoznać przychodu podatkowego dla celów podatku dochodowego od osób prawnych w związku z otrzymaniem Akcji?
Państwa stanowisko w sprawie
Planowane wniesienie do Fundacji rodzinnej przez fundatora Akcji na fundusz założycielski Fundacji lub w formie darowizny na jej pozostały majątek będzie zwolnione z podatku dochodowego od osób prawnych na podstawie art. 6 ust. 1 pkt 25 ustawy o CIT po stronie Fundacji, a tym samym Fundacja nie będzie zobowiązana rozpoznać przychodu podatkowego dla celów podatku dochodowego od osób prawnych w związku z otrzymaniem Akcji.
Zgodnie z art. 6 ust. 1 pkt 25 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (dalej ustawy o CIT) fundacje rodzinne zwolnione są podmiotowo z podatku dochodowego od osób prawnych, poza wyjątkami wymienionymi w dalszych przepisach ustawy o CIT.
Zgodnie z art. 6 ust. 6 ustawy o CIT zwolnienie, o którym mowa w ust. 1 pkt 25, nie ma zastosowania do podatku, o którym mowa w art. 24b i art. 24q ustawy o CIT.
W art. 24b jest mowa o podatku dochodowym od przychodów z tytułu własności środka trwałego tzw. podatku od nieruchomości komercyjnych. Skoro przedmiotem darowizny są akcje w Spółce Akcyjnej, wyłączenie ze zwolnienia z CIT z art. 24b ustawy o CIT nie ma zastosowania w niniejszej sprawie.
Kolejno art. 24q ustawy o CIT dotyczy:
1)świadczenia na rzecz beneficjenta, o których mowa w art. 2 ust. 2 ustawy z dnia 26 stycznia 2023 r. o fundacji rodzinnej,
2)mienia w związku z rozwiązaniem fundacji rodzinnej,
3)świadczenia w postaci ukrytych zysków, wśród których są m.in. darowizny lub inne nieodpłatne lub częściowo odpłatne świadczenia, inne niż świadczenia, o których mowa w art. 2 ust. 2 Ustawy przekazane, bezpośrednio lub pośrednio, na rzecz beneficjenta, fundatora, podmiotu powiązanego z beneficjentem, fundatorem lub fundacją rodzinną.
Należy wskazać, że świadczenia, o których mowa w art. 24q ustawy o CIT są przekazywane między fundacją rodzinną jako dawcą świadczenia a innym podmiotem jako jego odbiorcą (beneficjentem czy fundatorem), a nie jak w przypadku wniesienia Akcji pomiędzy fundatorem jako darczyńcą a Fundacją jako obdarowanym. Zatem darowizna od fundatora na rzecz Fundacji nie jest objęta dyspozycją tych przepisów.
Kolejno zgodnie z art. 6 ust. ust. 7 ustawy o CIT zwolnienie, o którym mowa w ust. 1 pkt 25 ustawy o CIT, nie ma zastosowania do działalności gospodarczej fundacji rodzinnej wykraczającej poza zakres określony w art. 5 Ustawy.
Artykuł 5 Ustawy o fundacji rodzinnej precyzuje przedmiotowy zakres działalności gospodarczej, którą może prowadzić fundacja rodzinna. W art. 5 ust. 1 pkt 3 Ustawy wskazano, że fundacja rodzinna może wykonywać działalność gospodarczą w rozumieniu art. 3 ustawy z dnia 6 marca 2018 r. - Prawo przedsiębiorców m.in. w zakresie przystępowania do spółek handlowych, funduszy inwestycyjnych, spółdzielni oraz podmiotów o podobnym charakterze, mających swoją siedzibę w kraju albo za granicą, a także uczestnictwa w tych spółkach, funduszach, spółdzielniach oraz podmiotach.
W Ustawie brak jest definicji określenia "przystąpienie" co powoduje, że należy szukać powszechnego i szerokiego znaczenia tego słowa. Zatem za "przystąpienie" fundacji do spółki należy również uznać darowiznę udziałów w spółce, w wyniku której Fundacja stanie się akcjonariuszem spółki. W wyniku darowizny Akcji w Spółce Akcyjnej przez fundatora na rzecz Fundacji, Fundacja przystąpi do Spółki Akcyjnej jako jej wspólnik. Tym samym, zrealizuje się dyspozycja artykułu 5 ust. 1 pkt 3 Ustawy w zakresie przystąpienia Fundacji do spółki handlowej. Tym samym, w wyniku darowizny Akcji w Spółce Akcyjnej Fundacja będzie prowadzić działalność gospodarczą w zakresie dozwolonym przez art. 5 Ustawy, a tym samym zwolnienie z CIT, o którym mowa w ust. 1 pkt 25 ustawy o CIT będzie Fundacji przysługiwać.
W dalszej kolejności w myśl art. 6 ust. 8 ustawy o CIT zwolnienie, o którym mowa w ust. 1 pkt 25 ustawy o CIT, nie ma zastosowania do osiąganych przez fundację rodzinną przychodów z najmu, dzierżawy lub innej umowy o podobnym charakterze, której przedmiotem jest przedsiębiorstwo, zorganizowana część przedsiębiorstwa lub składniki majątku służące prowadzeniu działalności przez beneficjenta, fundatora lub podmiot powiązany w rozumieniu art. 11a ust. 1 pkt 4 z fundacją rodzinną, beneficjentem lub fundatorem, przy czym wielkość udziałów i praw, o których mowa w art. 11a ust. 2 pkt 1, wynosi co najmniej 5%. Z uwagi na fakt, że przedmiotem darowizny są Akcje w Spółce Akcyjnej dyspozycja art. 6 ust. 8 ustawy o CIT nie ma zastosowania do darowizny pomiędzy fundatorem a Fundacją.
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.
Uzasadnienie interpretacji indywidualnej
W myśl art. 4a pkt 36 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t. j. Dz.U. z 2023 r. poz. 2805 ze zm., dalej: „updop”):
Ilekroć w ustawie jest mowa o fundacji rodzinnej – oznacza to fundację rodzinną albo fundację rodzinną w organizacji w rozumieniu ustawy z dnia 26 stycznia 2023 r. o fundacji rodzinnej (Dz. U. poz. 326).
Zgodnie z art. 1 ustawy z dnia 26 stycznia 2023 r. o fundacji rodzinnej (Dz. U. z 2023 r. poz. 326, dalej: „ufr”):
Ustawa reguluje organizację i funkcjonowanie fundacji rodzinnej, w tym prawa i obowiązki fundatora i beneficjenta.
Z kolei zgodnie z art. 2 ust. 1 ufr:
Fundacja rodzinna jest osobą prawną utworzoną w celu gromadzenia mienia, zarządzania nim w interesie beneficjentów oraz spełniania świadczeń na rzecz beneficjentów. Fundator określa w statucie szczegółowy cel fundacji rodzinnej.
Art. 4 ust. 1 ufr stanowi, że
fundacja rodzinna nabywa osobowość prawną z chwilą wpisu do rejestru fundacji rodzinnych.
Stosownie do art. 1 ust. 1 updop:
Ustawa reguluje opodatkowanie podatkiem dochodowym dochodów osób prawnych i spółek kapitałowych w organizacji.
W myśl art. 1 ust. 3 pkt 3 updop:
Przepisy ustawy mają również zastosowanie do fundacji rodzinnych w organizacji.
Zatem, fundacja rodzinna, jako osoba prawna podlegać będzie zasadom opodatkowania dochodów osób prawnych na mocy art. 1 ust. 1 updop.
Zgodnie z art. 6 ust. 1 pkt 25 updop:
Zwalnia się od podatku fundację rodzinną.
Jednakże, zgodnie z art. 6 ust. 6-7 updop:
6.Zwolnienie, o którym mowa w ust. 1 pkt 25, nie ma zastosowania do podatku, o którym mowa w art. 24b i art. 24q.
7.Zwolnienie, o którym mowa w ust. 1 pkt 25, nie ma zastosowania do działalności gospodarczej fundacji rodzinnej wykraczającej poza zakres określony w art. 5 ustawy z dnia 26 stycznia 2023 r. o fundacji rodzinnej.
Zatem, fundacje rodzinne zostały, co do zasady, objęte podmiotowym zwolnieniem od podatku dochodowego od osób prawnych. Powyższe zwolnienie nie znajdzie jednak zastosowania do podatku dochodowego od przekazanych lub postawionych do dyspozycji przez fundację rodzinną bezpośrednio lub pośrednio: świadczeń dokonywanych przez fundację rodzinną na rzecz beneficjenta (w tym fundatora będącego jednocześnie beneficjentem) oraz mienia w związku z rozwiązaniem fundacji rodzinnej, a także świadczeń w postaci ukrytych zysków.
Zwolnienie wynikające z art. 6 ust. 1 pkt 25 updop, nie znajdzie zastosowania do fundacji rodzinnych wykonujących działalność gospodarczą inną, niż działalność gospodarcza, której wykonywanie przez fundację rodzinną dopuszczają przepisy ustawy o fundacji rodzinnej.
Działalność prowadzona przez fundację rodzinną poza dozwolonym zakresem wskazanym w ww. art. 5 ufr, będzie podlegała opodatkowaniu na podstawie przepisu art. 24r updop, zgodnie z którym:
1.W zakresie w jakim fundacja rodzinna prowadzi działalność gospodarczą wykraczającą poza zakres określony w art. 5 ustawy z dnia 26 stycznia 2023 r. o fundacji rodzinnej stawka podatku, o którym mowa w art. 19, wynosi 25% podstawy opodatkowania.
2.Do fundacji rodzinnej, o której mowa w ust. 1, przepis art. 15 ust. 2 stosuje się odpowiednio.
3.Do fundacji rodzinnej, o której mowa w ust. 1, nie stosuje się zwolnień i odliczeń określonych w art. 17-18f.
Natomiast zgodnie z art. 24q ust. 1 updop:
1. Podatek dochodowy od przekazanego lub postawionego do dyspozycji przez fundację rodzinną bezpośrednio lub pośrednio:
1) świadczenia, o którym mowa w art. 2 ust. 2 ustawy z dnia 26 stycznia 2023 r. o fundacji rodzinnej,
2) mienia w związku z rozwiązaniem fundacji rodzinnej
3) świadczenia w postaci ukrytych zysków
- wynosi 15% podstawy opodatkowania.
Zgodnie zatem z art. 2 ust. 2 ufr:
Przez świadczenie rozumie się składniki majątkowe, w tym środki pieniężne, rzeczy lub prawa, przeniesione na beneficjenta albo oddane beneficjentowi do korzystania przez fundację rodzinną albo fundację rodzinną w organizacji, zgodnie ze statutem i listą beneficjentów.
W art. 24q ust. 2 updop natomiast ustawodawca wyjaśnił, co stanowi podstawę opodatkowania:
Podstawę opodatkowania stanowi przychód odpowiadający wartości świadczenia lub mienia, o których mowa w ust. 1.
Fundacja rodzinna co do zasady nie może wykonywać działalności gospodarczej w rozumieniu art. 3 ustawy z dnia 6 marca 2018 r. – Prawo przedsiębiorców (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 221). Wyjątek stanowi działalność, o której mowa w art. 5 ust. 1 ufr, zgodnie z którym:
Fundacja rodzinna może wykonywać działalność gospodarczą w rozumieniu art. 3 ustawy z dnia 6 marca 2018 r. - Prawo przedsiębiorców (Dz.U. z 2023 r. poz. 221) tylko w zakresie:
1)zbywania mienia, o ile mienie to nie zostało nabyte wyłącznie w celu dalszego zbycia;
2)najmu, dzierżawy lub udostępniania mienia do korzystania na innej podstawie;
3)przystępowania do spółek handlowych, funduszy inwestycyjnych, spółdzielni oraz podmiotów o podobnym charakterze, mających swoją siedzibę w kraju albo za granicą, a także uczestnictwa w tych spółkach, funduszach, spółdzielniach oraz podmiotach;
4)nabywania i zbywania papierów wartościowych, instrumentów pochodnych i praw o podobnym charakterze;
5)udzielania pożyczek:
a)spółkom kapitałowym, w których fundacja rodzinna posiada udziały albo akcje,
b)spółkom osobowym, w których fundacja rodzinna uczestniczy jako wspólnik,
c)beneficjentom;
6)obrotu zagranicznymi środkami płatniczymi należącymi do fundacji rodzinnej w celu dokonywania płatności związanych z działalnością fundacji rodzinnej;
7)produkcji przetworzonych w sposób inny niż przemysłowy produktów roślinnych i zwierzęcych, z wyjątkiem przetworzonych produktów roślinnych i zwierzęcych uzyskanych w ramach prowadzonych działów specjalnych produkcji rolnej oraz produktów opodatkowanych podatkiem akcyzowym, o ile ilość produktów roślinnych lub zwierzęcych pochodzących z własnej uprawy, hodowli lub chowu, użytych do produkcji danego produktu stanowi co najmniej 50% tego produktu;
8)gospodarki leśnej.
Zgodnie z art. 5 ust. 3 ufr:
Przepis ust. 1 pkt 1 nie dotyczy praw wynikających z przystąpienia do podmiotów, o których mowa w ust. 1 pkt 3, i uczestnictwa w tych podmiotach oraz składników mienia, o których mowa w ust. 1 pkt 4.
Z opisu zdarzenia przyszłego wynika, iż celem statutowym Fundacji jest gromadzenie mienia, zarządzanie nim w interesie beneficjentów oraz spełnianie świadczeń na ich rzecz.
W uzasadnieniu do projektu ustawy o fundacji rodzinnej (Druk nr 2798) wskazano, że majątek fundacji rodzinnej, rozumiany jako aktywa, będzie stanowić mienie w rozumieniu Kodeksu cywilnego.
Zgodnie z art. 44 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 1610 ze zm.):
Mieniem jest własność i inne prawa majątkowe.
Wyposażenie fundacji rodzinnej w aktywa będzie zadaniem fundatora, który przeniesie mienie przeznaczone na realizację celów fundacji rodzinnej i tym samym zasili fundusz założycielski.
Państwa wątpliwości dotyczą ustalenia, czy wniesienie do Fundacji rodzinnej przez fundatora Akcji na fundusz założycielski Fundacji lub w formie darowizny na jej pozostały majątek będzie zwolnione z podatku dochodowego od osób prawnych po stronie Fundacji, na podstawie art. 6 ust. 1 pkt 25 ustawy o CIT, w konsekwencji czego Fundacja nie będzie zobowiązana do rozpoznania przychodu podatkowego dla celów podatku dochodowego od osób prawnych w związku z otrzymaniem Akcji.
Zgodnie z treścią art. 5 ufr fundacja rodzinna może wykonywać działalność gospodarczą m.in. w zakresie przystępowania do spółek handlowych, funduszy inwestycyjnych, spółdzielni oraz podmiotów o podobnym charakterze, mających swoją siedzibę w kraju albo za granicą, a także uczestnictwa w tych spółkach, funduszach, spółdzielniach oraz podmiotach. Może również nabywać i zbywać papiery wartościowe, instrumenty pochodne i prawa o podobnym charakterze. Ponadto, jak wynika z powołanego przepisu, fundacja rodzinna może wykonywać działalność gospodarczą w zakresie zbywania mienia, o ile mienie to nie zostało nabyte wyłącznie w celu dalszego zbycia. Przy czym powyższe nie dotyczy praw wynikających z przystąpienia do podmiotów, o których mowa w ust. 1 pkt 3, i uczestnictwa w tych podmiotach oraz składników mienia, o których mowa w ust. 1 pkt 4 (art. 5 ust. 3 ufr).
Na gruncie art. 5 ust. 1 pkt 3 ufr, fundacja rodzinna może przystępować do spółek handlowych i innych wymienionych w tym przepisie podmiotów, uczestniczyć w nich oraz wykonywać wszelkie prawa wynikające z tych tytułów, również z nich występować czy zbywać części udziału.
Jak już wskazano, Fundacja rodzinna jako osoba prawna jest podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych i co do zasady korzysta ze zwolnienia podmiotowego, o którym mowa w art. 6 ust. 1 pkt 25 updop. Wyjątki od tej reguły zostały przewidziane w art. 6 ust. 6-7 updop, jednak nie obejmują one zdarzeń polegających na wnoszeniu mienia do fundacji rodzinnej.
Przychód uzyskany przez fundację rodzinną, który ma być przeznaczony na realizację celów tej fundacji, nie jest przychodem w rozumieniu ustawy o podatku CIT. W momencie wniesienia przez fundatora środków do fundacji rodzinnej, wkład ten nie będzie związany z obciążeniami podatkowymi. Wniesienie przez fundatora do fundacji rodzinnej akcji będzie zatem czynnością neutralną podatkowo.
Tym samym, wniesienie przez fundatora do fundacji rodzinnej akcji nie będzie opodatkowane podatkiem CIT na moment ich wniesienia do Fundacji.
Biorąc pod uwagę powyższe, wskazać należy, iż skoro ustawodawca dopuszcza wniesienie do fundacji rodzinnej na pokrycie funduszu założycielskiego lub w formie darowizny na pozostały majątek mienia w postaci m.in. akcji w Spółce Akcyjnej, a fundacja rodzinna zgodnie z art. 2 ust. 1 ustawy o fundacji rodzinnej, jest osobą prawną utworzoną w celu gromadzenia mienia i zarządzania nim (…), to w rozpatrywanym przypadku należy uznać, że działalność Fundacji mieści się w zakresie określonym w art. 5 ufr. A zatem, w przedmiotowej sprawie nie będzie miał zastosowania art. 24r ust. 1 updop.
W konsekwencji, prawidłowe jest Państwa stanowisko zgodnie z którym wniesienie do Fundacji rodzinnej przez fundatora Akcji na fundusz założycielski Fundacji lub w formie darowizny na jej pozostały majątek będzie zwolnione z podatku dochodowego od osób prawnych na podstawie art. 6 ust. 1 pkt 25 ustawy o updop po stronie Fundacji, a tym samym Fundacja nie będzie zobowiązana rozpoznać przychodu podatkowego dla celów podatku dochodowego od osób prawnych w związku z otrzymaniem Akcji.
Dodatkowe informacje
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Fundację i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
- Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy Ordynacja podatkowa. Aby interpretacja mogła pełnić funkcję ochronną: Państwa sytuacja musi być zgodna (tożsama) z opisem zdarzenia przyszłego oraz muszą się Państwo zastosować do interpretacji.
- Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:
1)z zastosowaniem art. 119a;
2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
- Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w (…). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. z 2023 r. poz. 1634 ze zm.; dalej jako „PPSA”).
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
- w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
- w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA) albo
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.).
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right