Wyrok WSA w Gliwicach z dnia 23 kwietnia 2024 r., sygn. I SA/Gl 1280/23
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gliwicach w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Bożena Pindel, Sędziowie WSA Anna Rotter, Katarzyna Stuła-Marcela (spr.), Protokolant Ewelina Cyroń, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 23 kwietnia 2024 r. sprawy ze skargi D. Sp. z o.o. w G. na interpretację indywidualną Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia 27 czerwca 2023 r. nr 0111-KDIB1-3.4010.222.2023.2.JKU UNP: 1993323 w przedmiocie podatku dochodowego od osób prawnych oddala skargę.
Uzasadnienie
1. D. sp. z o.o. w G. (dalej: skarżąca, spółka lub wnioskodawca) wniosła skargę na interpretację indywidualną Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z 27 czerwca 2023 r. nr 0111-KDIB1-3.4010.222.2023.2.JKU w przedmiocie podatku dochodowego od osób prawnych.
2. Stan sprawy.
2.1. We wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej spółka przedstawiła następujący opis stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego.
Wnioskodawca należy do grupy spółek, które są jednymi z największych firm deweloperskich na [...]. Na polskim rynku działają one od 2012 r. Swoją działalność prowadzą głównie na terenie G. oraz Z.. Grupa ta posiada duże doświadczenie w realizacji inwestycji budowlanych, które swoim zakresem obejmują różnorodne nieruchomości mieszkalne.
Grupa spółek, do których należy wnioskodawca funkcjonuje na polskim rynku już od ponad 10 lat, sprzedając w tym okresie ponad 600 nieruchomości. Do nieruchomości tych należy zaliczyć nie tylko osiedla mieszkalne, lecz także domy jednorodzinne, pojedyncze budynki, apartamentowce.
Wnioskodawca, w celu zdobycia nowych inwestorów i przedstawienia swojej oferty, wykorzystuje różnego rodzaju działania, do których należą m.in.: zamieszczanie reklamy produktów w gazetach czy też na stronie internetowej Wnioskodawcy oraz innych stronach internetowych, portalach społecznościowych, social mediach, tworzenie broszur reklamowych (papierowych i elektronicznych), albumów produktowych (papierowych i elektronicznych), personalizowanych gadżetów, takich jak: długopisy i notesy, tworzenie banerów reklamowych, zamieszczanie reklam świadczonych usług w miejscach publicznych przeznaczonych specjalnie na reklamy, itd. oraz poprzez wystawianie swoich produktów na targach krajowych lub poprzez uczestnictwo w takich targach w roli odwiedzających.
