Obowiązek udostępnienia informacji publicznej a domniemane nadużycie prawa przez wnioskodawcę - Wyrok WSA w Kielcach z dnia 10 lipca 2024 r., sygn. II SAB/Ke 64/24
Wniosek o udostępnienie informacji publicznej dotyczący środków finansowych przeznaczonych na remont obiektów publicznych, złożony zgodnie z zasadami ustawy o dostępie do informacji publicznej, musi być rozpatrzony przez organ władzy publicznej, a odmowa ze względu na rzekome nadużywanie prawa musi być szczegółowo uzasadniona i poparta konkretnymi dowodami.
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Kielcach w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Krzysztof Armański Sędziowie Sędzia WSA Sylwester Miziołek Sędzia WSA Agnieszka Banach (spr.) po rozpoznaniu w dniu 10 lipca 2024 r. na posiedzeniu niejawnym w trybie uproszczonym sprawy ze skargi J. P. na bezczynność Wójta Gminy w przedmiocie udostępnienia informacji publicznej dotyczącej wysokości środków na remont sali gimnastycznej I. zobowiązuje Wójta Gminy do rozpatrzenia wniosku J. P. z 26 stycznia 2024 r., w terminie 14 dni od daty zwrotu organowi akt sprawy wraz z odpisem prawomocnego wyroku; II. stwierdza, że organ dopuścił się bezczynności, która nie miała miejsca z rażącym naruszeniem prawa; III. zasądza od Wójta Gminy na rzecz J. P. kwotę 100 (sto) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.
Uzasadnienie
Wnioskiem z 26 stycznia 2024 r. J. P. zwróciła się do Wójta Gminy o udzielenie informacji publicznej dotyczącej podania wysokości środków przeznaczonych na remont sali gimnastycznej w Szkole Podstawowej w S. oraz o podanie informacji, co zostało wykonane w ramach tych środków z wyszczególnieniem środków na wykonanie ścianki wspinaczkowej.
