Wyrok WSA w Gliwicach z dnia 20 listopada 2024 r., sygn. III SA/Gl 735/24
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gliwicach w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Magdalena Jankiewicz, Sędziowie Sędzia WSA Dorota Fleszer, Sędzia WSA Adam Gołuch (spr.), , po rozpoznaniu w trybie uproszczonym w dniu 20 listopada 2024 r. sprawy ze skargi M. P. na postanowienie Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Katowicach z dnia 13 sierpnia 2024 r. nr SKO.IP/41.11/106/2024/13607 w przedmiocie stwierdzenia niedopuszczalności odwołania oddala skargę.
Uzasadnienie
Zaskarżonym postanowieniem z dnia 13 sierpnia 2024 r. znak SKO.IP/41.11/106/2024/13607 Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Katowicach (dalej: SKO, Kolegium, organ odwoławczy) na podstawie art.1 ust.1, art. 2 ustawy z dnia 12 października 1994 r. o samorządowych kolegiach odwoławczych (Dz. U. z 2018, poz. 570 z późn. zm.) i art. 134 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2024 r., poz. 572 tj., dalej: k.p.a.) stwierdziło niedopuszczalność odwołania M. P. (skarżący, strona, wnioskodawca), od pisma informacyjnego Wójta Gminy O. (dalej: organ I instancji) nr [...], z dnia 5 lipca 2024r.
Z akt sprawy wynika, że w dniu 1 lipca 2024r. skarżący przesłał (e-PUAP) do Wójta Gminy O. wniosek o udostępnienie informacji publicznej, tj.; skanu rejestru umów (za miesiąc czerwiec 2024r.). Odnosząc się do ww. wniosku Wójt Gminy O. w piśmie nr [...] z dnia 5 lipca 2024r. wskazał, że żądana informacja nie ma waloru publicznej, a przedmiotowy wniosek stanowi przejaw nadużywania przez stronę prawa do pozyskiwania informacji. W dniu 25 lipca 2024r. skarżący za pośrednictwem Wójta Gminy O. wniósł do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Katowicach odwołanie od ww. pisma Wójta z dnia 5 lipca 2024r. traktując go jako decyzję administracyjną.
