Wyrok WSA w Krakowie z dnia 20 sierpnia 2024 r., sygn. I SA/Kr 593/24
|Sygn. akt I SA/Kr 593/24 | [pic] W Y R O K W IMIENIU RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ Dnia 20 sierpnia 2024 r., Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie, w składzie następującym:, Przewodniczący Sędzia: WSA Inga Gołowska, Sędziowie: WSA Grzegorz Karcz (spr.), WSA Jarosław Wiśniewski, Protokolant: starszy referent Kinga Bryk, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 20 sierpnia 2024 r. sprawy ze skargi A. S.A. w W. na indywidualną interpretację Burmistrza Miasta i Gminy Myślenice z dnia 27 maja 2024 r, nr POD.310.1.2024 w przedmiocie podatku od nieruchomości I. uchyla zaskarżoną interpretację indywidualną, II. zasądza od Burmistrza Miasta i Gminy Myślenice na rzecz strony skarżącej kwotę 697 zł (słownie: sześćset dziewięćdziesiąt siedem złotych) tytułem zwrotu kosztów postępowania.
Uzasadnienie
A. S.A. z siedzibą w W. (dalej: zainteresowana; skarżąca) wnioskiem z dnia 23 lutego 2024 r. zwróciła się do Burmistrza Miasta i Gminy M. (dalej: organ) o wydanie w jej sprawie interpretacji prawa podatkowego w zakresie opodatkowania stacji ładowania pojazdów elektrycznych podatkiem od nieruchomości, w związku z planem rozszerzenia w przyszłości zakresu prowadzonej przez zainteresowaną działalności, poprzez oferowanie ładowania pojazdów elektrycznych na stacjach ładowania pojazdów elektrycznych.
Zainteresowana we wniosku przedstawiła następujący opis stanu faktycznego - zdarzenia przyszłego.
Zainteresowana posiada siedzibę działalności gospodarczej na terytorium Polski i jest zarejestrowana jako czynny podatnik VAT w Polsce. Główny zakres prowadzonej przez zainteresowaną działalności obejmuje obszar hurtowej sprzedaży oraz dystrybucji paliw. Zainteresowana zarządza także siecią stacji paliw. W przyszłości zamierza rozszerzyć zakres prowadzonej działalności poprzez działalność związaną ze stacjami ładowania pojazdów elektrycznych, o których mowa w art. 2 pkt 27 ustawy z dnia 11 stycznia 2018 r. o elektromobilności i paliwach alternatywnych (t.j. Dz.U. z 2022, poz. 1083; dalej: u.e.p.a.). Zainteresowana występując jako właściciel i operator stacji ładowania planuje umożliwiać ładowanie pojazdów elektrycznych zarówno klientom biznesowym (przedsiębiorstwa, głównie podatnicy VAT) oraz konsumentom (osoby fizyczne, nieprowadzące działalności gospodarczej). Stacje ładowania pojazdów zainteresowana planuje lokalizować zarówno na gruntach stanowiących jej własność jak również na gruntach stanowiących własność partnerów biznesowych, które to grunty będą przedmiotem umów dzierżawy. Zgodnie z przyjętym modelem biznesowym, zainteresowana planuje rozszerzyć zakres prowadzonej działalności wyłącznie o stacje ładowania pojazdów:
