Skuteczność wskazania PIT-5L w tytule przelewu jako oświadczenie o wyborze podatku liniowego - Interpretacja indywidualna z dnia 13 czerwca 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT1.4011.315.2025.2.MST
Wpłata zaliczki na podatek dochodowy z oznaczeniem PIT-5L w tytule przelewu, dokonana w przewidzianym terminie, stanowi skuteczne pisemne oświadczenie o wyborze opodatkowania podatkiem liniowym, zgodnie z art. 9a ust. 2 ustawy o PIT, upraszczając formalności związane ze zgłoszeniem wyboru tej formy opodatkowania.
Interpretacja indywidualna
– stanowisko prawidłowe
Szanowny Panie,
stwierdzam, że Pana stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku dochodowym od osób fizycznych jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
9 kwietnia 2025 r. wpłynął Pana wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy skuteczności wyboru podatku liniowego jako formy opodatkowania. Uzupełnił go Pan – w odpowiedzi na wezwanie organu – pismem z 15 maja 2025 r. (data wpływu 19 maja br.). Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego
W lipcu 2015 roku Wnioskodawca przystąpił do spółki cywilnej A (NIP: (...)) i we wniosku o wpis do CEIDG błędnie zaznaczona została forma opłacenia podatku dochodowego na zasadach ogólnych.
W styczniu 2019 roku Wnioskodawca przystąpił do czterech spółek cywilnych: B (NIP: (...)), C (NIP: (...)), D (NIP: (...)) oraz E (NIP: (...)) wspólnie z innymi wspólnikami spółki.
W dniach 15 stycznia 2019 r., 17 stycznia 2019 r. oraz 22 stycznia 2019 r. złożonych zostało kilkanaście wniosków o wpis do CEIDG, w których zaznaczone były opcje opłacenia podatku dochodowego w formie podatku liniowego dla wszystkich wspólników spółki oprócz Wnioskodawcy, co wynikało z przeoczenia. Jednakże wola Wnioskodawcy o zmianie opodatkowania została wyrażona podczas dokonywania pierwszego przelewu zaliczki na podatek liniowy za styczeń 2019 roku, który zawierał oznaczenie w tytule przelewu PIT-5L.
Jednocześnie za lata 2019-2023 Wnioskodawca składał do urzędu skarbowego zeznania roczne o wysokości osiągniętego dochodu na deklaracji PIT-36L (właściwej dla podatku liniowego). Wnioskodawca opłacał podatki w terminach ustawowych, w formie przelewów bankowych z opisem wskazującym na wybraną formę opodatkowania podatkiem liniowym (PIT-5L).
28 maja 2024 r. Wnioskodawca złożył również wniosek o uznanie zmiany formy opodatkowania do Naczelnika Urzędu Skarbowego, w którym wskazał, że skutecznie dokonał wyboru formy opodatkowania na zasadach liniowych za rok 2019 i lata następne.
Uzupełnienie wniosku
Wpłata zaliczki na podatek liniowy za styczeń 2019 roku została dokonana 20 lutego 2019 r.
Pytanie
Czy wskazanie w tytule przelewu za pierwszą występującą zaliczkę na podatek dochodowy w danym roku podatkowym do urzędu skarbowego oznaczenia PIT-5L może zostać uznane za złożenie oświadczenia o wyborze podatku liniowego?
Pana stanowisko w sprawie
W ocenie Wnioskodawcy, oznaczenie w tytule przelewów (PIT-5L) przekazywanych zaliczek od 2019 roku jednoznacznie wskazuje na wybór formy opodatkowania podatkiem liniowym.
Zgodnie z art. 9a ust. 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, podatnicy mogą wybrać sposób opodatkowania dochodów z pozarolniczej działalności gospodarczej na zasadach określonych w art. 30c. W tym przypadku są obowiązani do złożenia właściwemu naczelnikowi urzędu skarbowego sporządzonego na piśmie oświadczenia o wyborze tego sposobu opodatkowania do 20. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym został osiągnięty pierwszy przychód z tego tytułu w roku podatkowym, albo do końca roku podatkowego, jeżeli pierwszy taki przychód został osiągnięty w grudniu tego roku podatkowego.
Jednocześnie w myśl art. 9a ust. 2b ustawy, dokonany wybór sposobu opodatkowania, o którym mowa w ust. 2, dotyczy również lat następnych, chyba że w kolejnych latach podatnik w terminie określonym w ust. 2 zawiadomi na piśmie właściwego naczelnika urzędu skarbowego o rezygnacji z tego sposobu opodatkowania albo złoży w terminie i na zasadach określonych w ustawie o zryczałtowanym podatku dochodowym sporządzone na piśmie oświadczenie o wyborze opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.
Zatem podstawową formą opodatkowania podatkiem dochodowym dochodów z działalności gospodarczej jest opodatkowanie według skali podatkowej. Wymieniona forma opodatkowania przysługuje z mocy ustawy i podatnik nie musi składać oświadczenia o jej wyborze.
Przy czym złożenie stosownego oświadczenia w określonym w przepisach terminie jest warunkiem koniecznym dla możliwości skorzystania z opodatkowania w formie tzw. podatku liniowego. Podatnik ma obowiązek złożenia właściwemu naczelnikowi urzędu skarbowego pisemnego oświadczenia o wyborze tego sposobu opodatkowania do 20. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym został osiągnięty pierwszy przychód z tego tytułu w roku podatkowym, albo do końca roku podatkowego, jeżeli pierwszy taki przychód został osiągnięty w grudniu tego roku podatkowego.
Zatem ustawodawca wskazuje, że dla zastosowania stawki 19% podatku liniowego w ramach działalności gospodarczej konieczne jest:
–złożenie organowi podatkowemu oświadczenia woli o wyborze sposobu opodatkowania;
–sporządzenie oświadczenia na piśmie;
–zachowanie terminu do jego złożenia.
Jednocześnie, jak wynika z art. 60 kodeksu cywilnego, z zastrzeżeniem wyjątków w ustawie przewidzianych, wola osoby dokonującej czynności prawnej może być wyrażona przez każde zachowanie się tej osoby, które ujawnia jej wolę w sposób dostateczny, w tym również przez ujawnienie tej woli w postaci elektronicznej (oświadczenie woli).
Powyższe oznacza, że oświadczenie woli można wyrazić w dowolnej formie, byle było jednoznaczne, chyba że ustawa stanowi inaczej.
Natomiast ustawodawca nie wprowadził ustawowego wykazu metod i sposobu informowania US, co tym samym pozostawia elastyczność w wyborze sposobu komunikacji – jak mowa w przywołanym powyżej art. 9a ust. 2 ustawy o PIT, oświadczenie o wyborze opodatkowania ma być jedynie na piśmie.
Mając na względzie powyższe należy uznać, że złożonym oświadczeniem woli sporządzonym na piśmie było dokonanie pierwszego przelewu bankowego na poczet podatku dochodowego z oznaczeniem (w tytule przelewu) identyfikatora płatności PIT-5L, co jednoznacznie wskazuje na wybraną przez Wnioskodawcę formę opodatkowania – podatek liniowy.
Jak bowiem wskazał Naczelny Sąd Administracyjny w wyroku z 22 lutego 2024 r. sygn. II FSK 710/21:
W rozpoznawanej sprawie Skarżący złożył w tytule przelewu oświadczenie woli, zgodnie z którym jego wpłatę należy zarachować na podatek liniowy. Interpretacja jego oświadczenia woli nie pozostawia wątpliwości, że dokonał wyboru formy opodatkowania w postaci 19% podatku liniowego. W innym przypadku nie deklarowałby i nie wpłacałby przecież zaliczek na PIT-36L.
Skarżący dochował także warunku pisemności oświadczenia poprzez wpisanie jego treści w tytuł przelewu. Należy w tym miejscu wyraźnie zaakcentować, że ustawodawca nie zastrzegł dla tego rodzaju oświadczenia formy pisemnej, co uczynił przykładowo przy oświadczeniu o rezygnacji z opodatkowania stawką 19% - por. art. 9a ust. 2b u.p.d.o.f. w brzmieniu do 5 października 2021 r. Powyższe oznacza, że wymóg pisemności został przez Skarżącego dochowany. Brak jest bowiem definicji legalnej zwrotu "sporządzenie czegoś na piśmie". Potocznie należałoby uznać, że oznacza to, że oświadczenie to powinno zostać sporządzone przy użyciu znaków alfabetu w celu utrwalenia wypowiedzi. Ten wymóg spełniony będzie także wówczas, gdy tekst zawarty został w tytule przelewu skierowanego do organu podatkowego. W stanie faktycznym przedstawionym we wniosku o interpretację Skarżący wyraźnie zaznaczył, że to on złożył oświadczenie o treści zawartej w tytule przelewu. Skoro tak, to nie ma wątpliwości co do jego autora i podpis pod treścią nie jest konieczny. Podpis byłby konieczny jedynie w przypadku, gdy nie byłoby wiadomym, kto oświadczenie woli złożył.
Wobec tego za skutecznie złożone oświadczenie o wyborze opodatkowania podatkiem liniowym należy uznać dokonanie przez Wnioskodawcę przelewu na podatek dochodowy z tytułu prowadzonej działalności z oznaczeniem w tytule przelewu PIT-5L oraz okresu, za jaki dotyczy zaliczka na podatek.
Powyższe stanowisko znalazło również potwierdzenie w wydawanych przez organy podatkowe indywidualnych interpretacjach podatkowych – przykładowo w interpretacji z 15 października 2024 r. nr 0115-KDIT3.4011.642.2024.1.JS organ wskazał, że:
Podkreślam, że przepisy podatkowe nie określają urzędowego wzoru takiego oświadczenia ani innych wymogów co do jego formy, ma natomiast z niego jednoznacznie wynikać, jakiego wyboru dokonał podatnik. Dlatego też w przypadku, gdy podatnik dokonał wpłaty pierwszej zaliczki w ustawowym terminie przewidzianym dla złożenia oświadczenia o wyborze formy opodatkowania i z opisu dokonanej wpłaty (np. tytułu przelewu) wynika, jakiego dokładnie rodzaju podatku dotyczy płatność, taki dowód wpłaty może zostać uznany za złożenie wskazanego oświadczenia.
Tym samym dowód wpłaty podatku (dyspozycja przelewu płatności podatku) - jeśli został dokonany w terminie określonym w art. 9a ust. 2 tej ustawy (tj. do 20 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym został osiągnięty pierwszy przychód w roku podatkowym) - może zostać uznany za skutecznie złożone oświadczenie o wyborze formy opodatkowania do właściwego naczelnika urzędu”.
Podobnie uznał Dyrektor KIS w interpretacji z 16 października 2024 r. nr 0113-KDIPT2-1.4011.422.2024.3.MAP, jak i w interpretacji z 14 października 2024 r. nr 0112-KDIL2-2.4011.497.2024.2.WS. Co więcej, również Szef Krajowej Administracji Skarbowej w najnowszym piśmie z 15 marca 2025 r. ((...), źródło: https://sip.lex.pl/orzeczenia-i-pisma-urzedowe/pisma-urzedowe/dop3-8220-3-2025-htce-pismo-wydane-przezszef-krajowej-185286937) uznał takie stanowisko za prawidłowe.
Podsumowując, za skutecznie złożone przez Wnioskodawcę oświadczenie o wyborze opodatkowania podatkiem liniowym należy uznać dokonanie pierwszego przelewu na podatek dochodowy z oznaczeniem w tytule przelewu PIT-5L oraz okresu, za jaki dotyczy zaliczka na podatek.
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawił Pan we wniosku jest prawidłowe.
Uzasadnienie interpretacji indywidualnej
Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy z 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1509 ze zm.):
Opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.
W myśl art. 9a ust. 1 ustawy w jego literalnym odczytaniu obowiązującym od 1 stycznia 2019 r. do 4 października 2021 r.:
Dochody osiągnięte przez podatników ze źródła, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 3, są opodatkowane na zasadach określonych w art. 27, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3, chyba że podatnicy złożą właściwemu naczelnikowi urzędu skarbowego pisemny wniosek lub oświadczenie o zastosowanie form opodatkowania określonych w ustawie o zryczałtowanym podatku dochodowym. Wniosek lub oświadczenie o zastosowanie form opodatkowania określonych w ustawie o zryczałtowanym podatku dochodowym podatnicy mogą złożyć na podstawie przepisów ustawy o CEIDG.
W świetle tego przepisu w treści obowiązującej od 5 października 2021 r. do 31 grudnia 2021 r.:
Dochody osiągnięte przez podatników ze źródła, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 3, są opodatkowane na zasadach określonych w art. 27, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3, chyba że podatnicy złożą właściwemu naczelnikowi urzędu skarbowego sporządzony na piśmie wniosek lub oświadczenie o zastosowanie form opodatkowania określonych w ustawie o zryczałtowanym podatku dochodowym. Wniosek lub oświadczenie o zastosowanie form opodatkowania określonych w ustawie o zryczałtowanym podatku dochodowym podatnicy mogą złożyć na podstawie przepisów ustawy o CEIDG.
Treść ww. przepisu od 1 stycznia 2022 r. jest natomiast następująca:
Dochody osiągnięte przez podatników ze źródła, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 3, są opodatkowane na zasadach określonych w art. 27, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3, chyba że podatnicy złożą właściwemu naczelnikowi urzędu skarbowego sporządzone na piśmie oświadczenie o zastosowaniu opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych określonego w ustawie o zryczałtowanym podatku dochodowym.
Z kolei w myśl art. 9a ust. 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych w jego literalnym odczytaniu obowiązującym od 1 stycznia 2019 r. do 4 października 2021 r.:
Podatnicy mogą wybrać sposób opodatkowania dochodów z pozarolniczej działalności gospodarczej na zasadach określonych w art. 30c. W tym przypadku są obowiązani do złożenia właściwemu naczelnikowi urzędu skarbowego pisemnego oświadczenia o wyborze tego sposobu opodatkowania do 20. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym został osiągnięty pierwszy przychód z tego tytułu w roku podatkowym, albo do końca roku podatkowego, jeżeli pierwszy taki przychód został osiągnięty w grudniu tego roku podatkowego.
Treść ww. przepisu od 5 października 2021 r. jest następująca:
Podatnicy mogą wybrać sposób opodatkowania dochodów z pozarolniczej działalności gospodarczej na zasadach określonych w art. 30c. W tym przypadku są obowiązani do złożenia właściwemu naczelnikowi urzędu skarbowego sporządzonego na piśmie oświadczenia o wyborze tego sposobu opodatkowania do 20. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym został osiągnięty pierwszy przychód z tego tytułu w roku podatkowym, albo do końca roku podatkowego, jeżeli pierwszy taki przychód został osiągnięty w grudniu tego roku podatkowego.
Zgodnie natomiast z art. 9a ust. 2b tej ustawy w jego literalnym odczytaniu obowiązującym od 1 stycznia 2019 r. do 4 października 2021 r.:
Dokonany wybór sposobu opodatkowania, o którym mowa w ust. 2, dotyczy również lat następnych, chyba że w kolejnych latach podatnik w terminie określonym w ust. 2 zawiadomi w formie pisemnej właściwego naczelnika urzędu skarbowego o rezygnacji z tego sposobu opodatkowania albo złoży w terminie i na zasadach określonych w ustawie o zryczałtowanym podatku dochodowym pisemny wniosek o zastosowanie opodatkowania w formie karty podatkowej albo oświadczenie o wyborze opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.
W świetle tego przepisu w treści obowiązującej od 5 października 2021 r. do 31 grudnia 2021 r.:
Dokonany wybór sposobu opodatkowania, o którym mowa w ust. 2, dotyczy również lat następnych, chyba że w kolejnych latach podatnik w terminie określonym w ust. 2 zawiadomi na piśmie właściwego naczelnika urzędu skarbowego o rezygnacji z tego sposobu opodatkowania albo złoży w terminie i na zasadach określonych w ustawie o zryczałtowanym podatku dochodowym sporządzony na piśmie wniosek o zastosowanie opodatkowania w formie karty podatkowej albo oświadczenie o wyborze opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.
Treść ww. przepisu od 1 stycznia 2022 r. jest z kolei następująca:
Dokonany wybór sposobu opodatkowania, o którym mowa w ust. 2, dotyczy również lat następnych, chyba że w kolejnych latach podatnik w terminie określonym w ust. 2 zawiadomi na piśmie właściwego naczelnika urzędu skarbowego o rezygnacji z tego sposobu opodatkowania albo złoży w terminie i na zasadach określonych w ustawie o zryczałtowanym podatku dochodowym sporządzone na piśmie oświadczenie o wyborze opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.
Jak wynika przy tym z art. 9a ust. 2c ustawy:
Oświadczenie oraz zawiadomienie, o których mowa w ust. 2-2b, podatnicy mogą złożyć na podstawie przepisów ustawy o CEIDG.
Podstawową formą opodatkowania podatkiem dochodowym dochodów z działalności gospodarczej jest opodatkowanie według skali podatkowej. Wymieniona forma opodatkowania przysługuje z mocy ustawy i podatnik nie musi składać oświadczenia o jej wyborze.
Złożenie stosownego oświadczenia, w określonym w przepisach terminie, jest natomiast warunkiem koniecznym dla możliwości skorzystania z opodatkowania w formie tzw. podatku liniowego.
Ustawodawca na podstawie regulacji zawartych w ustawie z 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych (t. j. Dz. U. z 2020 r. poz. 2320) dokonał zmiany wyrażenia „pisemnego” dla określenia formy złożonego oświadczenia na „sporządzonego na piśmie” oraz – analogicznie – zastąpił wyrażenie „w formie pisemnej” na sformułowanie „na piśmie”.
Pana wątpliwości sprowadzają się do tego, czy skutecznie wybrał Pan podatek liniowy jako formę opodatkowania osiąganych w roku 2019 i w latach następnych dochodów z działalności gospodarczej.
Przepisy podatkowe nie określają urzędowego wzoru oświadczenia o wyborze formy opodatkowania ani innych wymogów co do jego formy, ma natomiast z niego jednoznacznie wynikać, jakiego wyboru dokonał podatnik. Dlatego też w przypadku, gdy podatnik dokonał wpłaty pierwszej zaliczki w ustawowym terminie przewidzianym dla złożenia oświadczenia o wyborze formy opodatkowania i z opisu dokonanej wpłaty (np. tytułu przelewu) wynika, jakiego dokładnie rodzaju podatku dotyczy płatność, taki dowód wpłaty może zostać uznany za złożenie wskazanego oświadczenia.
Jak wynika z opisu okoliczności sprawy, wpłaty zaliczki na podatek liniowy za styczeń 2019 roku dokonał Pan 20 lutego 2019 r., a więc w ustawowym terminie przewidzianym dla złożenia oświadczenia o wyborze formy opodatkowania. Ponadto z tytułu przelewu tej zaliczki wynika, że płatność dotyczyła podatku liniowego (oznaczenie PIT-5L).
Tym samym dowód wpłaty ww. zaliczki na podatek dochodowy (dyspozycja przelewu płatności podatku) może zostać uznany za skutecznie złożone przez Pana oświadczenie o wyborze opodatkowania dochodów z działalności gospodarczej na zasadach określonych w art. 30c ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych za rok 2019. Pana wybór – zgodnie z art. 9a ust. 2b tej ustawy – dotyczy również lat następnych, do czasu rezygnacji z tej formy opodatkowania.
Dodatkowe informacje
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy stanu faktycznego, który Pan przedstawił i stanu prawnego, który obowiązywał w dniu zaistnienia zdarzenia.
Odnośnie do powołanych przez Pana interpretacji indywidualnych i wyroku Naczelnego Sądu Administracyjnego, interpretacje te i wyrok dotyczą konkretnych spraw podatników osadzonych w określonym stanie faktycznym/zdarzeniu przyszłym i w tych sprawach rozstrzygnięcia w nich zawarte są wiążące. Jednakże stanowiska w nich wyrażone są zbieżne z zaprezentowanym w wydanej dla Pana interpretacji.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 111 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Pana sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosuje się Pan do interpretacji.
·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:
1)z zastosowaniem art. 119a;
2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
·Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Ma Pan prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935 ze zm.; dalej jako „PPSA”).
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/wnioski albo /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej.