Ściąga księgowego: Wdrożenie KSeF – najważniejsze czynności do wykonania w jednostce
Od 1 lutego 2026 r. zacznie obowiązywać nowy system fakturowania. Już teraz jednostki muszą przygotować się do wystawiania i odbierania faktur za pośrednictwem Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF), czyli centralnego systemu teleinformatycznego. Wdrożenie tego systemu wymaga od jednostek nie tylko zmian technicznych, ale także organizacyjnych i proceduralnych. Odpowiedzialność za te działania spoczywa na kierowniku jednostki. Ponieważ wdrożenie KSeF wpływa bezpośrednio na rzetelność prowadzenia rachunkowości, proces wdrożenia wymaga aktywnej współpracy kierownika jednostki z głównym księgowym, działem prawnym, służbami informatycznymi i kierownikami komórek merytorycznych.
Przedstawiamy najważniejsze czynności, które należy wykonać, aby zapewnić jednostce gotowość do obowiązkowego korzystania z KSeF.
Lp. | Obszar | Czynności do wykonania | √ |
